فساد در دربار پادشاهی عربستان

فعال و فاش کننده اسرار دربار خاندان آل سعود معروف به مجتهد بخش دیگری از فساد دربار پادشاهی عربستان سعودی و فساد ملک سلمان و فرزندان وی را فاش کرد.

مجتهد در این باره در توئیتر اخیر خود بیانیه ای تحت عنوان ” هشدار فوری به تمام خاندال آل سعود ” که به امضای یکی از نوادگان ملک عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار این خاندان پادشاهی سعودی رسیده، از گسترش دامنه فساد و اسراف و هدر دادن اموال عمومی از زمان به پادشاهی رسیدن ملک سلمان بن عبدالعزیز خبر داده و رقم این فسادها و اسراف ها را ۱۶۰ میلیارد دلار ( معادل ۶۰۰ میلیارد ریال سعودی ) اعلام کرده است.

وی افزوده است: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر ( ۳۷۵ میلیارد ریال سعودی ) برای حساب فرزندان ملک سلمان برداشت شده است.

براساس آن چه پایگاه السفیر در این باره نوشته و به نقل از نواده پادشاه سعودی درز یافته، وی می گوید: از طریق قراردادهای خرید سلاح و قراردادهای موسوم به طرح های توسعه حرمین و دیگر طرح ها و موارد ویژه و حساب های ویژه پادشاهی عربستان روزانه ۵۰ میلیون ریال سعودی به حساب پادشاه عربستان ( یا کسی که اختیار مهر پادشاهی را در دست دارد ) واریز می شود و این مبالغ برای هر چه بخواهد می توان هزینه کرد.

وی همچنین از وجود حساب جاری ویژه ای برای پادشاه عربستان سعودی خبر داده است، این حساب در ” بانک الاهلی ” به ارزش ۹ میلیارد ریال سعودی است و دربار، سازمان دارایی عربستان سعودی را ملزم کرده هر مبلغی که از این حساب هزینه می‌شود، فورا بانک این حساب را پوشش دهد، همچنین مضافا بر این روزانه ۲ میلیون بشکه از صادرات و عایدات صادرات نفتی عربستان سعودی به حساب محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی بنام پادشاه عربستان سعودی واریز می شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا