کاهشي براي سود بيشتر

 اما تا به امروز شرکت ارتباطات سيار و مخابرات نه تنها اقدام به کاهش نرخ تعرفه پيامک نکرده‌اند، بلکه معاون نظارت و مديريت شبکه اپراتور اول معتقد است هزينه ارسال پيامک همراه اول براساس ميانگين قيمت جهاني تعيين شده و کاملا منطقي است، چرا که در ابتداي فعاليت اپراتور اول براي تعيين تعرفه پيامک، تعرفه‌هاي بسياري از اپراتورهاي فعال جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.
اما اين که چرا شرکت ارتباطات سيار تنها در تعيين نرخ، هزينه خود را با ديگر اپراتورهاي فعال جهان مقايسه مي‌کند، جاي تعجب دارد، اين اپراتور بايد بداند اپراتورهاي فعال جهان علاوه بر ارزش افزوده‌اي چون پيامک، “MMS”، “GPRS”، “VMS” و ديگر ارزش افزوده‌هايي که حتي کاربران ايراني يک بار نام آن را نشنيده‌اند به مشترکانشان ارايه مي‌کنند تا مشترکان اين اپراتورها علاوه بر دريافت با کيفيت خدمات ارزش افزوده از اپراتور مورد نظر نيز رضايت کامل داشته باشند نه اين که همانند اپراتورهاي ايراني براي ارسال يک پيامک يا برقراري تماس آنقدر جان به لب شوند که با اعصاب ناآرام به زمين و زمان ناسزا بگويند و دست آخر که قبض تلفن همراه خود را دريافت مي‌کنند با ديدن هزينه‌هاي جانبي از قبيل پيامک، تماس رومينگ و يا بر ناسزاهاي خود بيفزايند يا اين که تلفن همراه خود را به گونه‌اي پرتاب کنند که ديگر قيد تمام ارتباط‌هاي بي‌سيم و همراه را بزنند!
اين که چرا همراه اول سعي نمي‌کند با کاهش تعرفه پيامک که صدالبته مورد اعتراض بسياري از مشترکان و سازمان بازرسي کل کشور است، رضايت ميليون‌ها مشترک خود را جلب کند مشترکاني که در اعياد و روزهاي خاص با رقم‌هاي ميلياردي سودهاي کلاني را نصيب اين اپراتور مي‌کنند و به نظر مي‌رسد کاهش ناچيز تعرفه با توجه به بار رواني که ايجاد مي‌کند نه تنها سود اين اپراتور را کاهش نمي‌دهد، بلکه باعث افزايش چشمگير اين سودهاي کلان مي‌شود چرا که تجربه ثابت کرده است در حال حاضر “پيامک” پرمخاطب‌ترين و جذاب‌ترين ارزش افزوده‌اي است که 28 ميليون مشترک اپراتور همراه اول با آن سرگرم هستند. 
162/13/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا