ابهام در اعمال تعرفه جدید تلفن اینترنتی
اجرای این مصوبه نیازمند تعیین راهکار مالی – اداری و تنظیم الحاقیه در قرارداد است
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تعرفه جدید هر دقیقه استفاده از سیستم VOIP – تلفن اینترنتی – پس از جلسات مشترک با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت 100 ریال تعیین و ارایه شده است.
این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و در 18 مردادماه تصویب و در نهم شهریورماه به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد.
اجرایی شدن این مصوبه نیازمند تعیین راهکار مالی- اداری و تنظیم الحاقیه در قرارداد بین شرکت ارتباطات زیرساخت و سه پیمانکار مربوط به VOIP است و هماکنون تدوین الحاقیه قرارداد در دستور کار این شرکت قرار دارد اما مبنای اعمال تعرفه 100 ریالی VOIP هجدهم مردادماه که تاریخ تصویب این مصوبه است، خواهد بود.
بنا بر اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت در تعاملات مالی خود با سه پیمانکار ارتباطات بینالملل از تاریخ یاد شده رقم یاد شده را در محاسبات مالی مبنا قرار میدهد.
اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت در حالی است که مسوول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهیی استان تهران با اشاره به مصوبه شماره 67 از کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته بود: طبق این مصوبه که از زمان تصویب 18 مردادماه سال جاری قابل اجراست، قیمت هر دقیقه استفاده از سیستم VOIP، صد ریال است که البته ازسوی زیرساخت و اپراتورهای آن اعمال نمیشود.
محمودرضا خادمی اظهار کرده بود: با وجود تصویب و ابلاغ به شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت و سه اپراتور آن، در ازای ارائه سرویس VOIP هنوز دقیقهای 22 تومان، یعنی 12 تومان اضافه بر قیمت قانونی آن را دریافت میکنند.
مسوول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهیی تهران با این پرسش از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر اینکه چرا به عنوان نهادی که مقررات را تصویب میکند و وظیفه نظارت دارد به این تخلف نظارت نمیکند؟ خاطرنشان کرده بود: تعدادی از شرکتهای بخش خصوصی فعال در حوزه VOIP که ترافیک خود را از اپراتورهای شرکت زیرساخت تامین میکنند نیز به غیرقانونی بودن این تعرفه واقفند اما اجرای آن را ناگزیر میدانند چون خود با قیمت بالا ترافیک را خریداری میکنند.