3 میلیارد گوشی تلفن همراه در خطر هک شدن قراردارند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” مترو” ،  79 درصد از شاغلین هرچند روز یکبار  با یکدیگر از طریق تلفن ارتباط برقرارمی کنند و مکالمات شان به نعونی محرمانه و شخصی تلقی می شود.
به گفته یک هکر ، استفاده از سرویس صوتی مکالمه تلفن همراه با استفاده از رمز به مدت 15 سال است که انجام می شود و درحال حاضر راهی برای رخنه به کد های محرمانه پیدا شده است.
افشای مکالمه ها ی محرمانه و بهره برداری از آنها با هر اقدام مجرمانه با استفاده از لپ تاپ یا کارت رادیو  امکان پذیر است.
این روش شناسی در کنفرانسی که توسط Karsten Nohl  که یک هکر هلندی و محقق است افشا شد .
وی همچنین مشکلات امنیتی در کارت های Oyster را که در Tube استفاده می شود ، برملا کر د.
آسیب پذیری تئوریک  رمز دار کردن موبایل GSM شناخته شده است ولی محققان به صدا درآمد ن زنگ خطر را د رپی تحقیقات جدید ، شنیده اند.
د رحال حاضر نگرانی بسیاری برای افرادی که در مکالمه های تلفنی شان اطلاعات محرمانه و شخصی را رد  و بدل می کنند ؛ بوجود آمده است.
براساس نتایج یک تحقیق ، حدود  79 درصد از کارکنان  هرچند روز یکبار د رباره موضوعات سری و محرمانه از طریق گوشی تلفن همراه صحبت می کنند و 64 درصد نیز بطور روزانه مکالمه مشابه دارند.
یکی از محققان موسسه  تحقیقاتی ABI Research گفت : مدت ها ، کاربران معتقد بودند که دولت ها می توانند جلوی انجام مکالمات تلفنی را گرفته ویا آنها را قطع کنند ولی درحا ل حاضر مطلع شدند  جنایتکاران  تلاش می کنند به اطلاعات محرمانه کاربران دست پیدا کنند.
19/131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا