پرونده های قاچاق کالا در استان قزوین ۱۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از مهر، رضا سجادفر یکشنبه شب در جلسه ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان قزوین که در استانداری تشکیل شد اظهارداشت: در سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان در ۴۲ جلسه ۳۱۴ مصوبه داشت که ۲۸۹ مورد آن اجرایی شد و  ۲۴ مصوبه هم در حال اجراست.
سجادفر بیان کرد: در سال گذشته ۶۷۳ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا تشکیل شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد کاهش داشته که ارزش این پرونده ها ۱۴۰ میلیارد ریال بود که از نظر ارزش سه درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین اظهارداشت: کاهش تعداد پرونده ها بیانگر گرایش تدریجی مردم به استفاده از کالای ایرانی و پرهیز از مصرف کالای قاچاق خارجی است که با فرهنگ سازی می توان امیدوار بود میزان تقاضای کالا قاچاق را کاهش داد.
وی بیان کرد: وقتی ۹۰ درصد تلفن های همراه کشور قاچاق است باید بپذیریم این پدیده آسیب جدی به اقتصاد و اشتغال کشور می زند که نیازمند عزم جدی و برنامه ریزی برای مقابله است.
۲۰ میلیارد دلار حجم کالای قاچاق در کشور
سجادفر بیان کرد: حجم کالای قاچاق در کشور بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان است که این میزان به اقتصاد، اشتغال، تولید خسارات فراوانی وارد می کند.
سجادفر تصریح کرد:با تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و مسئولان استان بستر لازم برای مبارزه جدی باپدیده قاچاق فراهم شده اما بدلیل حجم زیاد و گستردگی کار و ورود کالا از مرزها موفقیت در این بخش بسیار سخت و نیازمند برنامه ریزی و همت بیشتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا