لزوم حمایت دولت از شرکت‌های فعال در صنعت نرم‌افزار

حسین طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: حوزه فن‌آوری اطلاعات و نرم‌افزار از بزرگ‌ترین مزیت‌های کشور ما محسوب می‌شود زیرا صنعت نرم‌افزار به صنایع پیچیده و پیشین نیاز ندارد بلکه به فکر خوب، افراد باهوش، فرهیخته و توسعه‌پذیر نیازمند است و درواقع این سرمایه کشور ما محسوب می‌شود.
وی با بیان این که نیروهای انسانی خلاق و خوش فکر و متخصص بسیاریس در کشور داریم گفت: می‌توان گفت سرشار از منابع مورد نیاز برای تولید نرم‌افزار در کشور هستیم و اگر دولتمردان و به ویژه وزارت ICT رویکرد سرمایه‌گذاری کلانش این باشد که از شرکت‌های SME که در حوزه صنعت نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، حمایت کند بسیار در این زمینه موفق خواهیم بود.
این کارشناس با اظهار تاسف از بی‌توجهی به این موضوع تاکید کرد: متاسفانه وزارت ICT به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پرداخته و IT فراموش شده و به این واسطه بسیاری از متخصصان نرم‌افزار از کشور مهاجرت کردند.
وی تصریح کرد: فقدان حمایت از این قشر در 20 سال گذشته و نبود حمایت از شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور به این مشکلات منجر شده در صورتی که این کارها باید در راس امور قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا