شرکت AMD پردازنده 12 هسته ای عرضه می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل ز ” ایکس بیت لب” ، این ریزپردازنده ( میکروپروسسور) که با کد نام Magny-Cours معرفی شده است دارای همان میزان پوشش گرمایی تراشه های قبل است.
سرعت پردازش ریز پردازنده جدید دو برابر بیشتر از سرعت ریزپردازنده قبلی و میزان توان مصرفی آن تقریبا با تراشه ریزپردازنده 6 هسته ای AMD Opteron “Istanbul” برابراست.
بنابرگزارش منتشر شده در وب سایت ComputerWorld ، به نقل از یکی از اعضای فنی AMD در کنفرانس موسوم به Hot Chips در دانشگاه ” استانفورد” ،  تراشه های ریزپردازنده Magny-Cours دارای توان مصرفی معادل تراشه های Istanbul هستند.
فرد یاد شده درباره چگونگی کار ریز پردازنده  12 هسته ای جدید Magny-Cours  گفت : میزان مصرف آن معادل مصرف تراشه 6 هسته ای AMD Opteron است و ریزپردازنده یادشده با فرکانس ( درمقیاس مگاهرتس) پایین تری کار می کند .
اگرچه وی میزان فرکانس ریزپردازنده جدید 12 هسته ای را اعلام نکرد، ولی گفته شده است این میزان معادل تراشه 6 هسته ای با توان مصرفی حدود 75 وات و فرکانس 2.60 گیگاهرتس است.
تراشه ریزپردازنده Magny-Cours ساخت AMD اولین تراشه ساخته شده برای پلتفرم AMD G34 “Maranello” می باشد که برای پردازشگر Opteron سری 6000  که تعداد هسته های آن تا 16 عدد است ، طراحی شده است.
این تراشه دارای  واسط حافظه 4 کاناله ،  2 یا 4 سوکت ، تا 12 مدول حافظه در هر سوکت و کاربردهای مخصوص و پیشرفته سروری است.
Magny-Cours دارای دولایه 6 هسته ای است.
شرکت AMD درنظر دارد درسال 2011 میلادی نمونه جدیدتر تراشه Magny-Cours را با کد نام Interlagos  که دارای فن آوری پردازش 32nm و دارای 16 هسته است ، تولید و عرضه کند.
19/131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا