تنها راه موثر جلوگیری از قاچاق شناور کردن نرخ تعرفه است

وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بحث تعرفه‌های ارزان و قاچاق ترافیک مکالمه از مباحث مرتبط با شرکت ارتباطات زیرساخت است نه مخابرات زیرا دروازه‌های خروجی متعلق به آن‌هاست.
وی با بیان اینکه اصولا برای کنترل ترافیک غیرمجاز سه راهکار اصولی وجود دارد گفت: یکی از راهکارها فنی و دیگری تعرفه‌ای است و روش دیگر پیگیری مکالمات است اما تا به حال تجربه نشان داده که راهکارهای فنی و پیگیری مکالمات نتیجه خوبی نداشته است.
او گفت: در زیرساخت‌ تلاش می‌شود اما کماکان ما بحث ترافیک‌های غیرمجاز را داریم و تنها راه بحث اصلاح تعرفه‌هاست که باید این موضوع را حل کند.
وی با بیان این که مثل این موضوع را در بحث بنزین داشتیم تاکید کرد: در بحث بنزین هم زمانی که این تعرفه با کشورهای همسایه همتراز شد، سطح قاچاق تغییر اساسی کرد و تنها راه موثر برای جلوگیری از قاچاق ترافیک یا بحث ترافیک غیرمجاز این است که نرخ تعرفه را شناور کنیم و آن را در اختیار زیرساخت‌ قرار دهیم و سیر مراحل آن پیچیده نباشد و به طول نینجامد.
این اظهارات در حالی است که حدود دو سال پیش دکتر مهوش عبدالکریمی – پژوهشگر و کارشناس مخابرات – در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: تعیین و اعمال نرخ‌های متفاوت ارتباطات بین‌الملل در پیک‌های ترافیکی (صبح، بعدازظهر و شب) و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی برخی سازمان‌های دولتی (ارگان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و اخیراً بیمارستان‌ها) جهت ارایه‌ی سرویس‌های مخابراتی و برقراری ارتباطات غیرمجاز بین‌الملل با استفاده از تصویب قوانین و مقررات کامل‌تر و برخورد قانونی با آن سازمان‌ها، ضمن نظارت مستمر بر فعالیت‌های دولتی و غیردولتی در بخش ارتباطات بین‌الملل از پیشنهادات کاربردی پژوهش در این حوزه است.
به گفته وی می‌توان با ایجاد سیستم اطلاع‌رسانی به موقع از ارتباطات شبکه و ایجاد مرکز محاسبات (Billing Center) دقیق و مجهز به تجهیزات روز در تصمیم‌گیری‌های مالی و اقتصادی و سامان‌دهی ترافیک بین‌الملل استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا