70 درصد بازار اروپا در اختیار تلفن‌های هوشمند است

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس برآورد تحلیلگران در موسسه گارتنر، این تلفن های گران‌قیمت با وجود بحران اقتصادی تا سال 2012 حدود 70 درصد از بازار اروپایی را تصاحب می‌کنند. تلفن‌های هوشمند امسال 28 درصد از تلفن‌های به فروش رفته در اروپا را تشکیل داده‌اند.
تقاضا برای تلفن‌های هوشمند زمانی رخ می‌دهد که مجموع بازار تلفن همراه برای دومین بار از زمان شکل‌گیری این صنعت در دهه 1980 تنزل را تجربه می‌کند. جدیدترین آمار گارتنر کاهش 6.2 درصدی و رسیدن فروش تلفن همراه به 286 میلیون دستگاه را در سه ماهه دوم 2009 نشان داده است.
کاهش فروش بازار تلفن همراه برای سومین سه ماهه متوالی روی می‌دهد اما طی همین این مدت فروش تلفن‌های هوشمند با 27 درصد افزایش به 41 میلیون دستگاه رسیده است.
شرکت‌هایی مانند نوکیا و سونی اریکسون که در فضای تلفن هوشمند رشد کندی داشتند تلاششان را به کار بسته‌اند تا با عرضه محصولات جدید مانع از دست رفتن مشتریان پیشرفته خود شوند.
نوکیا هفته گذشته با مایکروسافت قراردادی بست تا از این پس مجموعه نرم‌افزاری آفیس این شرکت را برروی گوشی‌های خود عرضه کند. این همکاری با هدف تحکیم جایگاه نوکیا به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه جهان در برابر تهدید روزافزون اپل و Research in Motion صورت می‌گیرد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا