سهم بازار ویندوز موبایل و سیمبیان کاهش یافت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس تحقیقاتی که به تازگی توسط گارتنر انجام شده نشان داده که بازار تلفن همراه 6 درصد کاهش داشته و بازار گوشی های هوشمند با 27 درصد افزایش همراه بوده است.
این مطالعات نشان داده که سهم پلات فورم سیمبیان در بازار گوشی های هوشمند از 57 درصد در سال گذشته به 51 درصد در سه ماهه دوم سال 2009 رسیده است.
بر این اساس سهم سیستم عامل ویندوز موبایل مایکروسافت هم از بازار گوشی های هوشمند در فصل دوم سال جاری میلادی به 9 درصد کاهش یافته است.
روبرتا کوزا، تحلیلگر ارشد گارتنر می گوید: مایکروسافت که مجوز افزودن کاربردها و ویژگی های جدید را به سیستم عامل خود به شرکت های HTC و سامسونگ داده برای ساخت محصولات رقابتی  تر و کاربردی تر کردن پلات فورم خود در تلاش است.
گارتنر پیش بینی کرده که این رقابت در بازار گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2009 سخت تر شود.
یکی از سیستم عامل هایی که انتظار می رود سهم بیشتری را از بازار کسب کند اندرویید است که هم اکنون کمتر از 2 درصد سهم بازار را از آن خود کرده و انتظار می رود با عرضه گوشی های جدید مجهز به این پلات فورم سهم بیشتری از بازار را از  آن خود کند.
پیش بینی می شود سهم سیمبیان و ویندوز موبایل همچنان کاهش پیدا کند که این موضوع از رقابت در بازار ناشی می شود و لازم است هر دو این پلات فورم ها تغییرات بزرگی برای رقابتی تر شدن در بازار انجام دهند.
ظاهرا مایکروسافت با انتشار ویندوز موبایل 6.5 تغییر بزرگی در سیستم عامل خود می دهد  در حالی که سیمبیان پیشتر اعلام کرده که نوآوری هایی در این سیستم عامل ایجاد خواهد کرد.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا