حضور سازمان گسترش در پروژه اپراتور سوم

رمضانعلی صادق زاده درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سازمان گسترش به منظور حمایت ازتوانمندیهای داخل و رفع مشکلات مالی درصدداست  در پروژه اپراتور سوم حضور داشته باشد.
وی گفت : با ورود این سازمان به پروژه اپراتور سوم هم از صنعت تلفن همراه در داخل حمایت می شود و هم بخشی از تجهیزات  این صنعت در داخل کشورتامین می شود.
صادق زاده تصریح کرد: این سازمان آماده است تا برای تأمین مابقی تجهیزات نیز از طریق عقد قرارداد با شرکت معتبر خارجی اقدام کند.
وی با اشاره به حمایت سازمات توسعه تجارت از صنایع پیشرفته(صنایع هایتک) گفت:  اپراتورسوم نیز درمجموعه این صنایع جای می گیرد.
صادق زاده گفت: سازمان توسعه با ورود به این پروژه ، بر اساس اصل 44 سهم خود را به بخش خصوصی واگذار می کند.
این درحالیست به گفته مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،بر اساس قانون تجارت ،سازمان ها و نهادهای دولتی وشبه دولتی نمی توانند درپروژه اپراتور سوم تلفن همراه حضور داشته باشند.
همچنین این امکان نیز برای  به شرکت های خصوصی – دولتی(خصولتی) نیز وجود ندارد.
پیش ازاین مطابق با قانون سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین به منظورانتقال تکنولوژی به داخل کشور،در پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه ایران برای شریک خارجی اپراتور 49 درصد سهم و برای شریک داخلی 51 درصد سهم منظورکرده بودند.
اپراتور سوم که قرار بود در بهار امسال سیمکارت به بازار عرضه کند پس از کنار گذاشته شدن اتصالات امارات و عدم توافق زین با اجرای این پروژه همچنان در ابهام قرار دارد.117/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا