سرویس gprs همراه اول سه ماه دیگر کشوری می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، محمد سلیمانی صبح امروز در همایش ICT خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در روستا ها ( ICT روستایی ) گفت: در صورتی که عملیات بانکی در دفاتر ICT روستایی صورت گیرد ، 8700 نقطه بانکی در کشور ایجاد می شود که این تحول یک اتفاق بزرگ محسوب می شود
وی خاطر نشان کرد خدماتی که به روستاییان ارائه می شود باید با حداقل هزینه انجام شود چرا که تعداد جمعیت در این مناطق کم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد : هر دفتر روستایی دو هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد که تقریبا در مجموع پوشش دفاتر در سراسر کشور شامل  18 میلیون نفر می شود.
وی با اشاره به اینکه این عدد ، آمار بالائی را نشان می دهد گفت : بسیاری از خدمات بانکی ، پستی ، الکترونیکی و غیره در این دفاتر به روستاییان ارائه  می شود.
وزیر ارتباطات ادامه داد : باید دولت با تخصیص یارانه هایی به بخش خدمات روستایی از مهاجرت های روستائیان بکاهد چرا در صورتی که امکانات لازم در این مناطق وجود داشته باشد نیازی به مهاجرت روستائیان به شهر ها وجود نخواهد داشت.
وزیر ارتباطات تصریح کرد : در صورت ایجاد امکانات مختلف ارتباطی در روستاها،این امرباعث افزایش سواد روستائیان می شود و از سوی دیگر تحولات جدیدی در این مناطق  رخ داده و گسترش می یابد.
وی  خاطر نشان کرد : فناوری اطلاعات در کشور باید به لحاظ پراکندگی و ضرورت های موجود گسترده شود.
سلیمانی تصریح کرد: امروزه ارتباطات در کشور ما در مسیر انتهایی خودقرار دارد و بسیاری از روستاهای کمتر از 20 خانوار دارای تلفن ثابت هستند.
وزیر ارتباطات افزود بسیاری از کشور های نظیر ترکیه ، مصر ، عربستان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از کشور ماعقب هستند.
وی اشاره به اینکه تنها 5 استان کشورتحت پوشش تلفن خانگی قرار ندارند، گفت: شبکه ict روستایی باعث رونق ارتباطات در روستاها شده است .
سلیمانی گفت : تحولات فناوری اطلاعات نیازمند هماهنگی، برنامه ریزی سرمایه گذاری و تبلیغات بسیار است که هم اکنون این بستر برای بسیاری از شهر ها و روستا های کشور فراهم شده است.
وی با بیان اینکه دفاتر ICT باعث می شود که 18 میلیون روستایی از این خدمات ارتباطی استفاده کنند،خاطر نشان کرد : حضور بانک در دفاتر با یک ریسک بالایی همراه خواهد بود که حجم انبوه پول مسئله ای است باید بررسی شود،اما اعطای وام از طرف پست بانک به روستائیان خدمت بزرگی به روستائیان به حساب می آید .
سلیمانی گفت: در بودجه سال ِآنده کشور باید برای ICT روستایی یک سر فصل جدید باز شود و از محل درآمد اپراتور ها برای سرمایه گذاری در دفاتر استفاده شود .
20/117

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا