فناوری اطلاعات بسترساز بهره‌ وری تجارت خارجی است

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، سیدعلیرضا شجاعی، رییس گروه مشاوران جوان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به منظور بررسی علمی و اجرایی این موضوع هجدهمین نشست هم‌افزایی صنعت و تجارت با عنوان فناوری اطلاعات و تحول در تجارت، توسط گروه مشاوران جوان سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به معنای گسترده فناوری اطلاعات تصریح کرد: فناوری اطلاعات مسائلی چون استفاده از رایانه‌های الکترونیکی سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن انجام پذیرد و لذا در خصوص تجارت بسیار مفید است.
شجاعی با بیان اینکه فناوری اطلاعات متشکل ازچهار عنصر اساسی انسان، سازوکار، ابزار و ساختار است، گفت: این چهار عنصر از طریق زنجیره ارزشی که از به هم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان می‌یابد.
رییس گروه مشاوران جوان سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در نشست یادشده مرکز فناورش معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مرکز فناورش سعی براین است تا از بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه عملیات و اطلاعات و ترکیب آنها، بتوان تجارت خارجی را به سمتی برد که ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های تبادل تجاری، تصمیمات درست و دقیق‌تری اخذ شده و در نهایت متقاضیان احساس کنند در یک فضای بسیار راحت کارشان را انجام می‌دهند و تصمیم‌گیری می‌کنند.
هجدهمین نشست هم‌افزایی صنعت و تجارت روز دوشنبه 19 مرداد ماه از ساعت 9 تا 12 در سالن کنفرانس سبز سازمان توسعه تجارت ایران با سخنرانی رییس کل این سازمان برپا می‌شود.
 117/ 20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا