توزیع کنندگان چینی علیه نوکیا اقدام می کنند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اینتوموبایل” ،  افزون بر 280 شرکت چینی توزیع کننده گوشی همراه از 15 استان این کشور به منظور اقدام علیه شرکت فنلاندی نوکیا در پکن حاضر شدند.
حتما با واژه ” بازارسیاه” آشنا هستید . دراینگونه بازارها هرکالایی که مورد نیاز واحتیاج باشد ، قابل خریداری است ، از اعضای بدن همچون کلیه گرفته تا انواع واقسام لوازم کوچک وبزرگ صنعتی و حتی داروهای کمیباب.
علاوه بر واژه یاد شده ، نام ” بازارخاکستری ” نیز درمتون مختلف بکار گرفته می شود که شاید بتوان گفت اینگونه بازارها فصل مشترک یا حد میانه بین بازار سیاه و بازار رسمی و قانونی است.
گوشی های نوکیا دربازارهای مختلف از جمله بعنوان مثال دربازارهای ایالات متحده آمریکا عرضه می شوند – خواه بصورت رسمی و ازطریق شرکت های عامل و رسمی و یا توزیع کنندگان بازارهای خاکستری.
تمامی کاربران آمریکایی  که گوشی نوکیا را – که دربازار آمریکا عرضه نشده است –  دراین کشور تهیه وخریداری می کنند شاید متوجه نباشند که گوشی یاد شده را از طریق بازار خاکستری خرید ه اند و حتی با بازکردن بسته بندی آن  متوجه می شوند بطور مثال دوشاخه ای که برای شارژر گوشی استفاده شده است مناسب استفاده در پریزهای برق در  انگلیس است و نه درآمریکا .
شرکت هایی که از این طریق گوشی نوکیا را در آمریکا عرضه می کنند ،  از این روش برای کنترل قیمت گوشی یاد شده دراین کشورها استفاده می کنند و می توان گفت به نوعی تعیین قیمت آنرا در انحصار خودشان می گیرند.
شرکت های چینی توزیع کننده گوشی تلفن همراه که قصد دارند علیه شرکت نوکیا اقدام قانونی بعمل آورند از این شیوه عرضه گوشی های نوکیا دربازار چین ناراضی هستند.
توزیع کنندگان گوشی های نوکیا در چین ، بازار این گوشی ها را به چند منطقه تقسیم کرده و قیمت فروش آنرا در هر منطقه بطور اختصاصی تعیین می کنند و این قیمت گذاری چون بدون پرداخت مالیات فروش به د ولت ، بدون ارایه مدرک پرداخت جریمه هایی که به آنها تعلق می گیرد وحتی بدون رعایت حقوق مصرف کننده انجام می شود ، موجب زیان رساندن به شرکت های چینی توزیع کننده گوشی  که از مجاری قانونی فعالیت می کنند ، می شود.
این شرکت های با ارسال نامه به نهادهای گوناگون و مسوول دولتی چین اعلام کردند چنانچه رویه توزیع گوشی های نوکیا تغییر نکند ، این شرکت ها گوشی های نوکیا را تحریم خواهند کرد که دراین صورت شرکت فنلاندی نوکیا دریکی از بازارهای جهانی که دارای سریعترین رشد است ، متحمل ضرر هنگفتی خواهد شد.
131/19

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا