پیش شماره های سیمکارت ” همراه اول ” حذف نمی شود

وفا غفاریان در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا ، درباره یکسان سازی تعرفه مکالمه با سیمکارت های اپراتور اول که هم اکنون هزینه آن نسبت به استان مورد نظر محاسبه می شود ، اظهار داشت: سال گذشته شرکت مخابرات ایران پیشنهاد مجلس را برای یکسان سازی پیش شماره سیمکارت های تلفن همراه و نیز خطوط تلفن ثابت بررسی کرد که این طرح کاهش 16درصدی درآمد مخابرات را در پی داشت و به همین دلیل با آن موافقت نشد.
وی گفت: یکسان سازی کدهای تلفن همراه اپراتور اول فعلا منتفی است و صورتحساب مشترکان بر پایه پیش شماره های شهری ، بین شهری و برمبنای ناحیه آن محاسبه می شود.
به گفته غفاریان هر اپراتور براساس شرایط پروانه و دیگر مسائل اقتصادی طرح یکسان سازی کدها را مطرح می کند اما در شرایط فعلی برداشتن پیش شماره سیمکارت های دائمی مشترکان همراه اول در برنامه نیست.
به گزارش خبرنگار موبنا همراه اول دارای 5/16 میلیون مشترک سیمکارت دائمی است که هر مشترک نسبت به منطقه محل سکونت خود دارای یکی از سیمکارت های این اپراتور با پیش شماره 911، 912، 913، 914، 915، 916، 917 و 918 است و به این ترتیب مشترک برای تماس با دیگر مشترکان این شبکه مجبور به پرداخت هزینه بین شهری و جابجایی خواهد بود.
هم اکنون سیمکارت های اپراتور دوم دارای تعرفه فلت (یکسان ) است و هزینه جابجایی ندارد.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا