اجرای پروژه اتصال مدارس به اینترنت به شرکت دیتا سپرده شد

عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، درباره روند اجرای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت که از آغاز بکار دولت نهم در این وزارتخانه مطرح شده بود ، اظهارداشت: اتصال بخشی ازمدارس به شبکه ملی اینترنت توسط این معاونت و بخشی دیگر نیز توسط شرکت فناوری اطلاعات اجرا شده است.
وی درپاسخ به اینکه به چه دلیل اجرای این پروژه از معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات به شرکت دیتا واگذارشده است ، گفت: اجرای طرح مهم است و فرقی نمی کند که این طرح توسط چه بخشی از وزارت ارتباطات به بهره برداری برسد.
به گفته وی، معاونت فناوری اطلاعات اعتراضی در باره اجرای این طرح توسط شرکت دیتا نداشته است به  دلیل اینکه این شرکت نیز بخشی از زیرمجموعه وزارت ارتباطات است.     
به گزارش موبنا طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اینترنت در مهرماه 1385 با اتصال آموزشگاهی به نام “نیکان” در جنوب تهران طی مراسم ویژه ای با حضور رییس جمهوری آغاز شد.
برای اجرای این طرح تفاهم نامه ای میان دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش امضا شده و این دو وزارتخانه موظف به تخصیص اعتبار آن شده اند.
براین اساس مقرر شد تا 100هزار مدرسه کشور در قالب سه فاز به شبکه ملی اینترنت متصل شوند که در فاز اول 20هزار مدرسه ، در فاز دوم 30هزار و در فاز سوم 50هزار مدرسه در این طرح گنجانده خواهد شد .
چندی پیش مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده فاز اول اجرای طرح اتصال مدارس، باید تا آذرماه سال جاری به اتمام برسد که برای انتخاب پیمانکار آن فراخوان اعلام شده است.
به گفته مهدیون تا انتهای برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور(سال 1392) باید این طرح به کلی به اتمام برسد.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا