الزام وجود اپراتور خارجی یکی از مشکلات مهم مزایده اپراتور سوم تلفن همراه است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جهانگیر آقازاده گفت: شرکت تامین ‌تلکام به عنوان شریک داخلی اتصالات در مزایده اپراتور سوم دیماه‌ سال گذشته به‌عنوان برنده مزایده اعلام شد ولیکن به دلایلی با شریک خارجی خود به توافق نهایی نرسید.
وی با اشاره به این که شرایط بازار تلفن همراه کشورمان نسبت به زمان برگزاری مزایده اپراتور سوم تغییر کرده است، یادآور شد: مطمئناً در صورت درخواست رگولاتوری برای ارائه پیشنهاد مجدد، طرح تجاری شرکت تأمین تلکام متفاوت با یک سال قبل خواهد بود.
آقازاده ادامه داد: با شرایطی که در حال حاضر پیش‌ آمده، متأسفانه صحبت‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه وجود دو اپراتور برای فعالیت در بازار تلفن همراه کشورمان کافی است و ضرورتی برای حضور اپراتور سوم وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دو اپراتور فعلی از نظر تعداد مشترکان و کیفیت سرویس به سقف بازار خود رسیده‌اند، اما هنوز بازار تلفن همراه کشورمان پتانسیل بالایی برای جذب مشترک دارد به همین جهت حضور یک یا دو اپراتور دیگر می‌تواند به تغییر این شرایط کمک کند.
او همچنین درباره ایده حضور کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های داخلی به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اساس طرح چنین موضوعی مثبت است اما نیاز به بررسی تمامی جوانب امر دارد تا از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود.
این مدیر شرکت مخابراتی در پایان پیشنهاد کرد: شرط الزام وجود اپراتور خارجی برای کنسرسیوم برنده مزایده اپراتور سوم حذف شود و پروانه به یک کنسرسیوم داخلی اعطا شود تا برنده داخلی پس از اخذ پروانه نسبت به جذب همکاری شریک خارجی اقدام کند.
به گزارش ایسنا بررسی راه‌حل‌های خروج از بن‌بست مزایده اپراتور سوم تلفن همراه یکی از موضوعات اصلی دومین همایش “تلفن‌همراه، چالش‌ها و چشم‌اندازها” است که در 25مردادماه توسط گروه علمی تحلیلی طیف و در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا