برگشت 3 هزار میلیارد ریال سودتکلیفی مخابرات

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، غلامرضا حیدری کردزنگنه صبح امروز در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران ( سهام عام ) با اشاره به پیوست قانون بودجه سال 87 که شرکت ارتباطات سیار را مکلف کرده بود مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از ردیف در آمدی خود را به عنوان سودتکلیفی به دولت پرداخت کند ، اظهار داشت : با توجه به مستندات موجود این رقم کاهش سود سالیانه سهامداران را در پی داشته است .
وی ادمه دد :با توجه به آنکه سازمان خصوصی سازی حمایت از بخش خصوصی را در دستور کار دارد، نسبت به اعمال تغییرات در این مبلغ اقدام و این مبلغ برگشت داده می شود تا سود هر سهم به 50 ریال افزایش یابد .
کردزنگنه با تاکید بر اینکه پیشنهاد سود هر سهم سزمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت 135 ریال است خاطر نشان کرد به دنبال موافقت رئیس جمهوری ، تکلیف 50 در صد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات ایران بزودی مشخص می شود که این مسئله می تواند تاثیر به سزایی در میزان سود هر سهم سهامداران داشته باشد.
رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری عرضه سهام مخابرات خاطرنشان کرد : گزارش کار این کمیته به هیات واگذاری ارسال شده است که روز 10مرداد ماه جاری در دستور کار این هیات قرار می گیرد وی گفت : با واگذاری 50 ددرصد سهام مخابرات طلسم عرضه سهام این شرکت بازشده و به طور قطع سهامداران منتمغ خواهد شد
به گفته وی تا زمانی که 50 درصد سهام مخابرات به صورت بلوکی عرضه نشود، این شرکت تابع قانون محاسبات عمومی و دولتی است.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا