بهره مندی 62 درصد از روستائیان از شبکه اینترنت

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، محمدرضا حاجی محمدی، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 99 درصد از جمعیت روستایی استان از امکانات مخابراتی بهره مند هستند و هم اکنون 907 روستای استان دارای تلفن خانگی هستند که این تعداد در ابتدای تأسیس شرکت مخابرات خراسان جنوبی تنها 128 روستا بوده است.
وی ادامه داد: 100 درصد از جمعیت روستایی بالای 250 نفر استان خراسان جنوبی از نعمت تلفن خانگی، بهرمند شده اند.
حاجی محمدی با بیان اینکه براساس برنامه چهارم باید ارتباط رسانی به 90 درصد روستاهای دارای سکونت تحقق پیدا می کرد، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و با توجه به شعار عدالت گستری دولت نهم، یک سال زودتر از موعد مقرر، ارتباط رسانی به حدود 93 درصد از روستاهای استان عملیاتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس، امکانات مخابراتی به یک هزار و 695 روستا ارایه شده که این عدد در ابتدای تأسیس شرکت 817 مورد بوده است.
مدیرعامل مخابرات استان خراسان جنوبی در خصوص تلفن همراه روستایی نیز گفت: با نصب و راه اندازی 82 سایت تلفن همراه 521 روستا تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته، ظرفیت سازی لازم برای واگذاری 50 هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی فراهم شده است.
وی با اشاره به پوشش شبکه تلفن همراه سراسری در روستاها نیز تأکید کرد: در حال حاضر حدود 65 درصد از روستاهای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
حاجی محمدی در خصوص دفاتر ICT روستایی اظهار داشت: هم اکنون، 192 دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان راه اندازی شده که با بهره برداری از این تعداد، برنامه پنج ساله چهارم استان در این زمینه یک سال زودتر از موعد مقرر، عملیاتی شده است.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا