وزارت ارتباطات از کنسرسیوم های داخلی برای حضور در اپراتور سوم استقبال می کند

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات درباره بر کناری کنسرسیوم زین از اپراتور سوم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:به دلیل  اینکه این کنسرسیوم نتوانست در زمان مقرر آمادگی خود را برای حضور در اپراتور سوم اعلام کند از این پروژه کنار گذاشته شد.
وی افزود: قرار است کارگروهی متشکل ازنمایندگان مجلس ونمایندگانی از وزارت ارتباطات  به منظور ساماندهی وضعیت اپراتور سوم  تلفن همراه کشور یا تجدید مزایده  تشکیل شود.
این در حالیست که 23دیماه سال گذشته کنسرسیوم تامین اتصالات- برنده اول مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور اعلام شده بود که به دلیل عدم انجام تعهدات خود در موعد مقرر از این پروژه کنار گذاشته شد.حدود یک ماه پیش قرار شد کنسرسیوم زین جای کنسرسیوم تامین اتصالات را در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه بگیرد.
همچنین یوسف نژاد در خصوص واگذاری سهام شرکت مخابرات  گفت: هم اکنون  30 درصد از سهام شرکت مخابرات واگذار شده است که ازاین میزان 5 درصد متعلق به به کارکنان مخابرات، 5درصد برای کشف قیمت در بورس  و 20 درصد به  سهام عدالت اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون باید 50 درصد سهام  باقی مانده شرکت مخابرات به صورت بلوکی در بورس واگذار شود، افزود: در شرایط فعلی وظیفه وزارت ارتباطات درباره این موضوع به اتمام رسیده و برمابقی مراحل کاری بر عهده سازمان خصوصی سازی است.
مخبر کمیسیون صنایع ومعادن تصریح کرد: واگذاری به موقع سهام شرکت مخابرات باعث افزایش کارایی درعملکرد مخابرات و جلب رضایت خاطر مشترکان این شرکت می شود.
وی ادامه داد : پس از واگذاری سهام شرکت مخابرات سرویس های ارزش افزوده جدید به سایر سرویس های مخابرات اضافه می شود.
یوسف نژاد با بیان اینکه واگذاری سهام شرکت مخابرات باعث افزایش رقابت و بهره برداری  از امکانات می شود،  اضافه کرد: پس از خصوصی سازی حاکمیت ارتباط  بین استانی در اختیار دولت باقی خواهد ماند.
این نماینده مجلس افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی  پس از خصوصی سازی مخابرات، شرکتهای خصوصی حق تقلیل نیرو برای مدت پنج سال را ندارند ودر صورتی که باعث افزایش سطح اشتغال شوند امتیاز کسب می کنند.
وی افزود: همچنین 3 درصد از درآمد اپراتور اول و دوم که در اختیار دولت باقی خواهد ماند برای ارتباطات روستایی کشور که  صرفه اقتصادی  ندارند در نظرگرفته شده است.  
به گزارش موبنا وزیر ارتباطات عصر روز گذشته برای پاسخگویی به دو موضوع  واگذاری  سهام شرکت مخابرات به بورس ونحوه روند برگزاری مزایده در کمیسیون صنایع ومعادن مجلس حاضر شده بود .
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا