نصب و راه‌اندازی شبکه منطقه‌ای سازمان

حسین نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اجرای مکانیزاسیون در یک سازمان مهمترین عامل وجود زیرساخت‌های فنی شامل شبکه و برق ساختمان‌هاست.
وی با بیان این که امروزه اجرای عملیات مربوط به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بدون وجود این زیرساخت‌ها عملی نیست زیرا کلیه نرم‌افزارها و سیستم‌های اتوماسیون برای اجرا نیازمند به وجود شبکه هستند، افزود: به دلیل وسعت و تعداد واحدهای ثبتی که در کشور پراکنده‌اند عملیات مربوط به طراحی، نصب و راه‌اندازی شبکه در فاز اول به مراکز استان‌ها و ستاد واحدهای ثبتی استان تهران انجام شد.
نجفی با بیان اینکه این فاز به صورت متمرکز انجام شده و نصب و راه‌اندازی شبکه کلیه مراکز استان‌ها و ستاد (56 نقطه) به پایان رسید اظهار کرد: فازهای بعدی اجرای شبکه به کلیه واحدهای ثبتی در شهرستان‌ها مربوط است.
او تاکید کرد: با توجه به آنکه استانداردهای لازم جهت نصب و راه‌اندازی شبکه محلی تهیه شده، واگذاری و تخصیص بودجه مناسب به استان‌ها و اولویت‌بندی‌ها تعیین شده است؛ در حال حاضر نصب و راه‌اندازی 334 نقطه (ساختمان) در استان‌ها مد نظر قرار گرفته است که 120 نقطه (ساختمان) در واحدهای ثبتی شبکه محلی LAN راه‌اندازی شده است.
نجفی درباره اهداف نصب و راه‌اندازی شبکه LAN/WAN سازمان گفت: ایجاد زیرساخت‌ فنی برای اتصال رایانه‌ها، استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در محیط شبکه، ارتباط کلیه ساختمان‌های مراکز استان‌ها به یکدیگر و ایجاد مراکز داده به صورت متمرکز و بانک اطلاعاتی جامع املاک از جمله اهداف این طرح است.
وی در پایان ایجاد بیش از 34000 نود شبکه، ایجاد سیستم برق جداگانه برای رایانه‌ها و تحویل مستندات مربوط به اجرای پروژه‌ ساختمان‌ها به انضمام نقشه شبکه را خروجی‌های سیستم عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا