دولت نهم خستگی را خسته کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد سلیمانی ، روز سه شنبه در مراسم جشن تکمیل ارتباطات روستایی در اردبیل افزود : تحرک و پویایی در دولت نهم مثال زدنی است و اگر نگوییم در این زمینه بی نظیر باید بگوییم کم نظیر است و این دولت نشان داد که مدیران باید فعال باشند .
او گفت : رییس جمهور دولت نهم با انجام 60 سفر استانی بزرگ به همراه وزیران خود از نزدیک با مسایل مناطق کشور آشنا شده و نسبت به رفع مشکلات و اجرای طرح های مختلف در آن ها اقدام کرده است .
او با اشاره به اینکه اکنون هر استان کشور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است گفت : اکنون در هر نقطه ای از کشور نمونه ای از سازندگی را ملاحظه می کنیم که با مشارکت همه ی مردم انجام می شود .
سلیمانی اضافه کرد : در دولت نهم ، بازی های سیاسی و نزاع های مضر و خراب کننده از کشور رخت بر بسته و همه به فکر فعالیت و کار هستند و فضای ارزش های متعالی ایجاد شده است.
او با اشاره به اینکه در این دولت فضایی به وجود آمده است که هیچ فردی جرات نمی کند بر خلاف ارزش های اسلامی و اجتماعی صحبت کند گفت : دولت به اصل خود که همان خدمت صادقانه به مردم می باشد بازگشته است .
وی تصریح کرد : دولت نهم نشان داد که از طرح مطالبات مردم و آمدن این مطالبات به روی میز هیچ واهمه ای ندارد و باید برای عملی شدن آن ها همه ی مدیران بیش از پیش تلاش کنند و مطمئن باشند که خداوند نیز در این صورت به آنان توفیق خواهد داد .
او با اشاره به موفقیت های چند سال اخیر در کشور گفت : در حالیکه فقط چند کشور انگشت شمار در دنیا به فن آوری پرتاب ماهواره به فضا دست یافته اند جمهوری اسلامی ایران توانست در سایه ی مدیریت دولت نهم و نیز بهره گیری ازخلاقیت ها و استعدادهای کم نظیر جوانان این مرز و بوم ماهواره ی امید را به فضا پرتاب کند .
وی افزود : طی 300 سال گذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران به دلایل گوناگون از پیشرفت های مختلف محروم شده بود اما طی 30 سال اخیر در حالیکه هر روز با تحریم ها و توطئه های گوناگون مواجه بوده است به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های مختلف دست یافته است.
وزیر ارتباطات با اشاره به خدمات دولت نهم در زمینه ی فن آوری های ارتباطی و مخابرات گفت : در زمان حاضر 45 میلیون شماره تلفن همراه در کشور وجود دارد که مردم از آن ها استفاده می کنند .
او اضافه کرد : طی دو و نیم سال اخیر در هشت هزار و 500 روستا پست بانک ایجاد شده است که خدمات گوناگون به روستاییان ارایه می دهد و روستاییان در انجام امور مختلف خود می توانند از آن ها استفاده نمایند .
او گفت : هر قدر بتوانیم خدمات را به روستاها به ویژه در زمینه ی فن آوری های ارتباطی برسانیم به همان اندازه از میزان مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می شود بطوریکه نمونه هایی از مهاجرت معکوس به روستاها طی چند سال اخیر دیده می شود .
به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده ی مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت : وزارت ارتباطات یکی از وزارتخانه های حساس و زیربنایی کشور است که به ویژه در دولت نهم دست آوردهای با ارزشی داشته است .
قاسم محمدی افزود : افزایش هرچه بیشتر اطلاعات و آگاهی های مختلف روستاییان و کشاورزان سبب پیشرفت کشور و امکان رقابت آنان در بازارهای جهانی می شود .
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل هم در این مراسم گفت : در زمان حاضر از 560 هزار شماره تلفن نصب شده در استان اردبیل 410 هزار شماره دایر می باشد که از این تعداد هم 170 هزار شماره در روستاها قرار دارند .
به گزارش خبرنگار ایرنا یاور محمد حسینی افزود : باید تا پایان برنامه ی چهارم توسعه همه ی روستاهای بالای 20 خانوار استان از تلفن ثابت برخوردار می شدند که شرکت مخابرات استان اردبیل قبل از پایان این برنامه موفق به این کار شده است .
او گفت : 85 روستای زیر 20 خانوار استان هم از تلفن برخودار هستند و این شرکت تلفن دار کردن 100 روستای باقی مانده را در دستور کار خود دارد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا