نگاهی به از گشایش بزرگ ‌ترین مرکز فناوری اطلاعات آسیا

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز،در این نمایشگاه که با عنوان کامپیوتکس قرار است به مدت پنج روز برگزار شود، شرکت‌های تایوانی با توجه به بحران اقتصادی که هم اکنون دامن جهان را گرفته اقدام به ساخت نت بوک کرده اند تا بتوانند هم از این وضعیت سود بوده و هم بازار این  دستگاه های جدید را در اختیار خود بگیرند.و بر همین دلیل در این نمایشگاه مدل‌های نت بوک جدیدی را به نمایش گذاشتند.
شرکت ایسوس جدیدترین محصولات خود از خانواد Eee PC را به نمایش گذاشت.
شرکت تایوانی ایسر هم که تولید کننده شماره 2 رایانه جهان به شمار می رود نت بوک‌های جدیدی را به معرض نمایش گذاشته است.
نت بوک که از واژه‌های اینترنت و نوت بوک گرفته است، معرف رایانه‌های قابل حمل کوچک و نسبتا ارزانی است که برای ارتباطات بی‌سیم و دسترسی به اینترنت طراحی شده‌اند؛ بسیاری از این رایانه‌ها کمتر از یک کیلوگرم وزن داشته و تنها 250 دلار آمریکا قیمت دارند.
امسال در نماشگاه تایپه تایوان به فناوری وایمکس نیز توجه ویژه ای شده، این فناوری جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت موبایل با ظرفیت بالایی را ارایه می دهد و می تواند مسافت بیش‌تری را تحت پوشش قرار داده و خدمات صوتی، ویدیویی و اینترنت را امکان‌پذیر ‌کند.
بر اساس این گزارش، قرار است فناوری وایمکس در یکی از خطوط شبکه متروی پایتخت تایوان به مدت یک سال مورد آزمایش قرار گیرد.
گفته می شود تعدادی از شرکت های تایوانی از دولت این کشور برای راه‌اندازی سرویس وایمکس مجوز گرفته اند.
در نمایشگاه امسال تایوان به شرکت های چینی 80 غرفه اختصاص داده شده که مشارکت آن‌ها با بهبود سریع روابط میان تایوان و چین امکان‌پذیر شود.
انتظار می رود بیش از 1700 شرکت در این رویداد پنج روزه شرکت کنند و در مجموع 100 هزار بازدیدکننده از این نماشگاه دیدن کنند.
135/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا