توشيبا سه ميليارددلار از سهامش را مي فروشد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از ” بلومبرگ” ،  توشيبا  به منظور سرمايه گذاري بيشتر با هدف کاهش زيان دهي، ناچار به فروش سهامش شده است.
نياز به سرمايه گذاري اين شرکت – پس از ثبت زيان دهي سالانه – به مبلغ 04/3 ميليارد دلار افزايش يافت که اين ميزان بيشترين رقم فروش سهام توسط يک شرکت با فعاليت غيرمالي در بازار ژاپن طي هشت سال گذشته است.
توشيبا که بزرگترين توليد کننده تراشه در ژاپن است ،  870 ميليون سهم با ارزش هرسهم 333 ين ( هردلار برابر با 465/95 ين است) را براي فروش عرضه کرد.
اين سهام با ارزش 2/3درصد زيرقيمت روز فروخته شد.
توشيبا در سال گذشته 60درصد از ارزش سهامش را از دست داد که اين ميزان تقريبا دو برابر کاهش سهام نسبت به متوسط ارزش شاخص بازار سهام Nikkei اعلام شد.
براساس گزارش بلومبرگ ، به دليل اوضاع نابسامان اقتصاد جهاني ،  حدود 500 شرکت درسطح جهاني د رسال جاري ميلادي سهامشان را با قيمت 124 ميليارد دلار فروخته اند.
فروش سهام توشيبا به منظور سرمايه گذاري براي فعاليت بيشتر با هدف رقابت با شرکت سامسونگ در بازار توليد و عرضه تراشه – که در گوشي هاي تلفن همراه و دوربين استفاده مي شوند – انجام مي شود.
شرکت توشيبا (Toshiba) درسال 1939 در ژاپن تاسيس شده و دفتر مرکزي آن در شهر “توکيو” قراردارد. اين شرکت در زمينه توليد تجهيزات ديجيتال ، تلفن هاي ديجيتالي ،  وسايل الکترونيکي ، کامپيوتر، لوازم خانگي فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت در پايان سال مالي منتهي به مارس (اسفند و فروردين) 2008 ميلادي،  76 ميليارد و 68 ميليون دلار و سود آن در همين سال يک ميليارد و274  ميليون دلار و تعداد کارکنان اين شرکت درسال 2007 ميلادي ،  190 هزار و 708 نفراعلام شده است.
131/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا