“مسوولان نسبت به استفاده مثبت مردم از اينترنت مشکوکند “

دكتر جلالي در نشست دومين كنفرانس شهر الكترونيكي:
مسوولان نسبت به استفاده مثبت مردم از اينترنت مشكوكند
دومين كنفرانس شهر الكترونيكي با شعار توانمندسازي شهروندان و توجه ويژه به معلولان و نيز به منظور ارايه آخرين يافته‌هاي علمي در مورد مباني نظري و معرفي خدمات تعاملي روزهاي 3 و 4 خرداد ماه امسال در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.
فناوران – دبير علمي دومين كنفرانس شهر الكترونيكي در نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: متاسفانه هنوز مسوولان نسبت به استفاده از ابزارهايي همچون اينترنت مشكوك هستند، در همين راستا مي‌خواهيم با برگزاري اين همايش ثابت كنيم با هزار و يك خدمتي كه مي‌توان به صورت الكترونيكي ارايه داد نياز به پهناي باند است و مردم به پهناي باند براي خدمت گرفتن نياز دارند و با آن چت نمي‌كنند.
علي اكبر جلالي افزود: معرفي خدمات تعاملي و ارايه طرح‌هاي موفق پياده‌سازي شده در راستاي تحقق شهر الكترونيكي، بررسي موانع ساختاري شكل‌گيري شهر الكترونيكي و راهكارهاي رفع آن، ارايه مدل‌هاي موفق شهرهاي الكترونيكي در ساير كشورهاي جهان، بررسي زيرساخت ارتباطي مورد نياز براي تحقق شهر الكترونيكي از مهم‌ترين اهداف اين كنفرانس است.
وي ادامه داد: نقش قوانين و مقررات در تحقق شهر الكترونيكي، راهكارهاي فرهنگي در توسعه شهر الكترونيكي و توسعه روش‌هاي توليد محتواي ديجيتالي در شهر الكترونيكي از ديگر اهداف برگزاري اين كنفرانس است.
جلالي با ابراز خرسندي از اينكه مقالات ارسال شده امسال داراي افزايش صددرصدي است، گفت: تا به حال 850 مقاله به اين كنفرانس ارسال شده است كه از اين تعداد 200 مقاله پذيرفته شده است و 100 مقاله در كنفرانس ارايه مي‌شود.
وي شهروند و سواد ديجيتالي، شهروند و دانشگاه مجازي، شهروند و كار از راه دور، حقوق شهروند الكترونيكي، شهروند الكترونيكي و معلولان، خدمات تعاملي الكترونيكي وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان فني و حرفه‌اي كشور را از مهم‌ترين محورهاي ارايه مقالات به اين كنفرانس عنوان كرد.
وي افزود: اين مقالات در 10 بخش حوزه اخلاق در شهر الكترونيكي، راهكارهاي توسعه شهر الكترونيكي، توريست الكترونيكي، آموزش الكترونيكي، خدمات در شهر الكترونيكي، سلامت الكترونيكي و معلولان، ترافيك در شهرهاي الكترونيكي، دولت الكترونيكي و رابطه آن با شهر الكترونيكي و بانكداري و تجارت الكترونيكي است.
دبير علمي دومين كنفرانس شهر الكترونيكي گفت: در اين كنفرانس 3 كارگاه تخصصي بازاريابي الكترونيكي، ايران كد و مديريت ريسك با حضور متخصصان اين حوزه برگزار مي‌شود.
جلالي افزود: همزمان با برگزاري اين كنفرانس، در محوطه نمايشگاهي محل برگزاري، نمايشگاهي با حضور دستگاه‌هاي دولتي و شركت‌هاي خصوصي فعال در حوزه ICT برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: چالش توسعه زيرساخت، توسعه محتوا، فرهنگ‌سازي در حوزه خدمات، اطلاع‌رساني در شهر الكترونيكي و نيز رگولاتوري و قانونگذاري در شهر الكترونيكي از مهم‌ترين مشكلات پيش روي شهر الكترونيكي است كه در اين كنفرانس به بحث و بررسي گذاشته مي‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا