سم کشاورزی رایگان در دهاقان توزیع می‌شود

احمد تیموری در گفت وگو با خبرنگاران در دهاقان با اشاره به نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت غلات در مزارع شهرستان دهاقان اظهار داشت: در سال گذشته نظارت بر تولید 4 هزار هکتار غلات پاییزه، 6 هزار تن گندم و 5 هزار تن جو توسط کارشناسان زراعت در دهاقان صورت گرفت.

وی افزود: برای کنترل آفات 1500 هکتار از باغات سطح دهاقان و مبارزه با 2200هکتار سن غلات، توزیع 300 لیتر سم رایگان در بین کشاورزان اجرا شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از تهیه و توزیع بیش از 2 هزار تن کود شیمیائی در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با موش و جوندگان مضر کشاورزی از توزیع 100 کیلو سم رایگان در 500 هکتار کشاورزی استفاده شد.

وی با اشاره بر به کارگیری 6 کارشناس گیاه پزشکی تصریح کرد: این کارشناسان در قالب imp بر 30 هکتار از گلخانه های سبزی و صیفی سطح شهرستان نظارت دارند.

تیموری با بیان اینکه دهاقان در سال های گذشته سهم به سزایی در تولید حبوبات منطقه داشته و در سال گذشته تولید حدود 2 هزار تن حبوبات در دهاقان صورت گرفت، افزود: در سال گذشته به منظور تولید 19000 تن علوفه، تهیه و تدارک 10 تن ذرت علوفه ای برای کشت در 300 هکتار از مزارع دهاقان صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا