میلیون‌ها بزرگسال آمریکایی ممکن است در خانه فشار خون اشتباه دریافت کنند

در تلاش برای انجام کار درست برای سلامتی خود، حدود 17 میلیون بزرگسال آمریکایی می‌توانند در واقع خوانش‌های فشار خون نامناسبی را از کیت‌های خانگی که به درستی نصب نشده‌اند، دریافت کنند. این امر می‌تواند پیامدهای جدی برای تقریباً 7 درصد از بزرگسالان آمریکایی داشته باشد.

اخبار بازار ایران؛ فرحناز زرین‌تیغ – محققان در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز نسبت به این دستگاه‌های بدون نسخه که هدف آنها ساده و آسان کردن نظارت بر فشار خون در خانه است، هشدار داده‌اند.

و مشکل اصلی اندازه کاف مورد نیاز برای تناسب با بازوی فردی است که از این دستگاه‌های راحت و در غیر این صورت قابل اعتماد استفاده می‌کند.

دکتر کونیهیرو ماتسوشیتا، استاد گروه اپیدمیولوژی دانشکده بلومبرگ، می‌گوید: «این واقعیت که میلیون‌ها آمریکایی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که این مشکل کوچک نیست. و احتمالاً ساده‌ترین راه حل این است که خرده فروشان فقط طیف وسیع‌تری از اندازه‌های کاف را بدون هزینه اضافی ارائه دهند.»

این روش نظارت بر فشار خون برای میلیون‌ها نفر ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای نظارت بر سلامت خود است. اما کاف‌های نامناسب که طیف وسیعی از اندازه‌ها را ارائه نمی‌دهند، کارایی خود را از دست می‌دهند. و فردی که از دستگاه استفاده می‌کند عموماً از اهمیت این بخش از آزمایش بی‌خبر است.

محققان دریافتند که حدود 6.7 درصد از بزرگسالان – یا 17.3 میلیون نفر – دارای بازوهایی هستند که با استاندارد صنعت از نظر اندازه کاف مطابقت ندارند. برای 16.5 میلیون نفر، کاف‌ها خیلی کوچک بودند – چیزی که به طور نامتناسب بر بزرگسالان سیاهپوستی که از این دستگاه‌های خانگی استفاده می‌کردند تأثیر می‌گذاشت. “این نابرابری به ویژه نگران‌کننده است”، ماتسوشیتا می‌گوید، “زیرا بزرگسالان سیاهپوست دارای شیوع فشار خون بالا به طور قابل توجهی بالاتر از سایر گروه‌های نژادی/قومی اصلی هستند: 57.1 درصد در مقابل 43.6 درصد برای بزرگسالان سفید و 43.7 درصد برای بزرگسالان اسپانیایی تبار.”

در حالی که عوامل زیادی در دریافت خوانش دقیق فشار خون وجود دارد، مانند قرار دادن بازو و خودداری از صحبت کردن هنگام اندازه‌گیری، اندازه کاف اغلب به عنوان یک عامل کلیدی در انجام آزمایش خانگی ذکر نمی‌شود.

در این مطالعه، تیم بر روی 16 دستگاه محبوب فروخته شده از طریق آمازون در ژانویه 2024 تمرکز کرد. ده مورد از این دستگاه‌ها دارای کاف‌هایی بودند که در مقایسه با اندازه‌های دور بازوی 13826 بزرگسال آمریکایی از بررسی‌های ملی سلامت و تغذیه (NHANES) اندازه‌گیری می‌شدند.

از این 10 دستگاه، 9 دستگاه می‌توانست با بازوهایی که محیط آنها بین 8.6 تا 16.5 اینچ (22-42 سانتی‌متر) بود، متناسب باشد. یک دستگاه دیگر با بازوهایی که محیط آنها بین 8.6 تا 15.7 اینچ (22 و 40 سانتی‌متر) بود، کار می‌کرد. داده‌های NHANES نشان داد که 6.7 درصد از بزرگسالان، طبق نتایج سرشماری 2023، دارای محیط بازو خارج از این محدوده هستند.

در حالی که برخی دستگاه‌ها کاف‌های قابل تنظیم را با هزینه اضافی ارائه می‌کردند، محققان از ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواسته‌اند که کار بیشتری برای کمک به بیماران در یافتن دستگاه‌هایی با اندازه مناسب از ابتدا انجام دهند تا بتوانند دقیق‌ترین نتایج را در خانه به دست آورند. آنها همچنین از سازندگان خواستند تا طیف وسیع‌تری از اندازه‌های کاف را ارائه دهند، نه یک مدل یک اندازه برای همه، بدون هزینه اضافی.

دکتر ماتسوشیتا گفت: “مصرف‌کنندگان باید بتوانند اندازه‌های کاف فشار خون مورد نیاز خود را همانطور که می‌توانند اندازه‌های لباس مورد نیاز خود را خریداری کنند.”

این مطالعه در مجله Hypertension منتشر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا