دغدغه های واردات قطعات بدنه انواع کامیون و کامیونت از زبان مهندس محمودی

  • قبل از شروع بفرمایید که کابیون روی چه مدل ماشین هایی متمرکز است؟

خوب ما در حال حاضر روی 5 مدل ماشین فعالیت میکنیم:

شروع کار ما با دانگ فنگ کلید خورد که اون هم به این دلیل بود که موتور این ماشین ها کامینز هستش و با توجه به سابقه کار ما در زمینه موتور های کامینز باعث شد که از ماشین های دانگ فنگ شروع کنیم و رفته رفته فعالیت خودمونو گسترش دادیم تا الان که در 5 برند فعالیت میکنیم و البته قابل ذکر هستش که همین الان که من دارم با شما صحبت میکنم تحقیقات برای ورود به بازار ماشین های اروپایی استارت خورده تا بتونیم با قدرت وارد این بازار هم بشیم.

  • شرایط بازار لوازم یدکی در حال حاضر به چه صورت هستش و آیا راهی برای تشخیص لوازم یدکی با کیفیت و تقلبی هست؟

شرایط بازار در حال حاضر شرایط چندان جالبی ندارد،از بحث واردات،ارز،گمرک،و مشکلات داخلی گرفته تا ورود لوازم و قطعات بی کیفیت و درجه2 توسط یکسری از افراد سودجو به این بازار.

متاسفانه ما شاهد هستیم که گاها لوازم بی کیفیتی با قیمت های نازل وارد بازار میشه ولی خیلی جاها همین لوازم را به عنوان کیفیت درجه1 یا حتی اصلی با قیمت های خیلی بیشتر به رانندگان عزیز به فروش می رسونن.

ببینید تشخیص قطعات با کیفیت از بی کیفیت یه مقدار سخته و نیاز به تجربه و تخصص دارد ولی نشدنی نیست،برای مثال در زمینه کاری خود ما(قطعات بدنه) یکسری مسائل مثل ضخامت ورق،کیفیت قالب،رنگ باکیفیت کوره ای،نقاط جوش و نحوه جوشکاری،راحتی قرار گرفتن قطعه در جای خودش،کیفیت پلاستیک به کار رفته در قطعات پلاستیکی و… میتواند نشان دهنده قطعات با کیفیت از بی کیفیت باشه.

  1. تفاوت اصلی محصولات کابیون نسبت به سایر محصولات و برندها چیست؟ مهمترین وجه تمایز خرید از کابیون چیه؟

خوب ما در کابیون با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای در این زمینه،استفاده از منابع تامین قوی در خارج از کشور،واردات کالا از کانال های قانونی و رعایت مسائل اخلاقی و حرفه ای کسب و کار با سابقه ای 40 ساله در زمینه واردات لوازم یدکی، همواره سعی در رفع دغدغه های کامیونداران و همکاران عزیز داشتیم و شاید همین موضوعات وجه تمایز کابیون با سایر همکاران باشه.

البته یک خبر خوب هم بدم که مجموعه کابیون در جهت رفع یکسری دغدغه ها در زمینه کیفیت قطعات در کامیونداران عزیز اقدام به ثبت برند “یونیفورم” کرده است.کیفیت قطعات یونیفورم به صورت کاملا تخصصی و با حساسیت بالایی در مبدا توسط متخصصین کابیون مورد بررسی و کنترل قرار میگیرند تا بتوانیم قطعاتی با اصالت و کیفیت درجه1 و گارانتی شده در خدمت مشتریان خود قرار دهیم.

  • شرایط واردات لوازم یدکی در حال حاضر به چه صورت هست؟ و مسائل اقتصادی و شرایط سیاسی و اجتماعی اخیر در حوزه کاری  شما چه تاثیری داشته؟

خوب همونطور که استحضار دارید سال 1401 سال بسیار پر فرازو نشیبی بود،خیلی سال سختی بود برای مشاغل آزاد.از همون ابتدای سال با افزایش حق گمرکی مواجه شدیم که به شدت در بازار تاثیر گذار بود و قیمت ها افزایش پیدا کرد.در ادامه یکسری اتفاقات بسیار ناراحت کننده در سطح جامعه افتاد که اصلا دوست ندارم الان در موردش صحبت بکنم ولی در ادامه فیلترینگ شبکه های اجتماعی رو داشتیم که بسیاری از مشاغل آنلاین و مشاغل وابسطه به شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و همینطور دلاری که فکر میکنم در حدود 2-3 ماه از محدوده 30 هزار تومان به 60 رسیدو خوب در این جریانات خیلی از شرکت ها و مشاغل ضررهای هنگفتی کردند که شغل ما هم از این قضایا مستثنی نبود و به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

  • سهم کابیون در بازار ایران تا 5 سال آینده کجاست؟

کابیون اهداف کوتاه مدت و بلند مدت زیادی داره که برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته و واقعا بچه ها شبانه روزی برای رسیدن به این اهداف در تلاش هستن.

تشکیل شبکه فروش قوی از همکاران و رانندگان،گسترش برندها و ورود به بازار ماشین های اروپایی و تولید از جمله اهداف میان مدت و بلند مدت کابیون هستند و در کل کابیون رسالت اصلی خودش را یک کارخانه تولیدی میدونه که تمامی قطعات از 0-100 تو کشور خودمون تولید و ساخته بشه.

  • صحبت از تولید شد،شرایط تولید در حال حاضر به چه صورت هست؟آیا محصولات تولید داخلی کیفیت مورنظر را دارند؟

خوب خدارو شکر تولید لوازم یدکی در چند سال اخیر تو همه زمینه ها پیشرفت قابل توجهی داشته.

تولید کنندگان خوبی در یکسری از شهر های صنعتی ما وجود دارن که در حال حاضر تولیدات قابل قبولی دارند و حتی بعضا با نمونه خارجی خودشون برابری میکنن.

ولی در زمینه بدنه ماشین های سنگین به خصوص چهارچوب اصلی اتاق که قطعاتی فلزی هستند، کار یه مقدار سختتر میشه چون نیاز به قالب های بخصوص و بزرگی داره که هزینه های بسیار هنگفتی خواهد داشت و کار هرکسی نمی باشد و گاها هم اگر تولیدی هم صورت گرفته کیفیت قابل قبولی در بازار نداشته.در مورد قطعات کوچکتر و پلاستیکی شرایط تولید بهتر هست و تولیدات با کیفیت خوب و قیمت مناسب راهی بازار میشه ولی همچنان بسیار جای کار دارد تا به اون استاندارد جهانی برسد.

  • یه سوال فنی فرق کشنده،تریلی،کامیون و کامیونت چیه؟

خوب خدمت شما عرض کنم کشنده میشه همون قسمت جلو ماشین که اصطلاحا بهش میگن “کله” ماشین که دو مدل هست،جفت محور یا 10 چرخ تک محور یا 6 چرخ،که وقتی کله ماشین به قسمت پشتی(محل قرار گیری بار) که “کفی یا تریلی” بهش گفته میشه وصل میشه یک کشنده کامل را تشکیل میدهد و امکان حمل بار براش فراهم میشه. قطعه متصل کننده کله به تریلی هم اصطلاحا بهش میگن “ریش”

کامیون یک مدل دیگه از ماشین های سنگین می باشد که در این ماشین ها کله و قسمت تریلی به هم متصل می باشد و صاحب ماشین می تواند با توجه به نوع فعالیت از انواع محفظه های بارگیری مختلفی(چوبی-فلزی-بنکر و …)برای حمل بار استفاده کند.

کامیونت ها هم از لحاظ اندازه ای نسبت به کامیون ها ابعاد کوچکتری دارند و مقدار بار کمتری حمل می کنند(5-8 تن معمولا) و برای حمل بار داخل شهری بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.اکثر شرکت های پخش از کامیونت ها برای پخش محصولات خود در سطح شهر استفاده میکنند.

  • به نظرتون اگر واردات کامیون های  روز دنیا در کشور بدون هیچ ممنوعیتی امکان پذیر شود چه تاثیری در بازار ماشین های چینی خواهد داشت و آیا تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد خواهد کرد؟

خوب اگر فرض کنیم که روزی تحریم ها برداشته بشه و واردات انواع ماشین ها و قطعات از اقصی نقاط جهان آزاد بشه شرایط بازار ماشین های چینی در ابتدای عمر ممکنه از لحاظ تقاضا و قیمت به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد،ولی از نظر بنده بعد گذشت 2-3 سال با توجه به پیش رفت های چشم گیری که در ماشین های چینی شاهد هستیم،بدون شک این ماشین ها جایگاه خودشون را در بازار با بدست خواهند آورد و یک تعادلی در بازار ایجاد خواهد شد و با توجه به اختلاف قیمتی که بین ماشین های چینی با اروپایی هست شخص خریدار با توجه به بودجه خود میتواند انتخاب های خوبی برای خرید داشته باشد.

در کل همچین اتفاقی تحولاتی بنیادی در صنعت حمل و نقل کشور از لحاظ سرعت و کیفیت ایجاد خواهد کرد و از طرفی شرکت های چینی برای از دست ندادن بازار ایران سعی میکنند ماشین های باکیفیت تری را روانه بازار کنند و این اتفاقات آسایش بیشتری را برای رانندگان عزیز فراهم خواهد کرد که از رانندگی با ماشین های باکیفیت روز دنیا لذت ببرند و دغدغه های کمتری داشته باشند.

برای اطلاعات و آموزش های بیشتر حتما به وبلاگ کابیون سر بزنید:

https://cabioon.com/blog

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا