نگهداری درست از غذای گربه

غذا مناسب و نگهداری درست از آن، برای گربه‌ها امری حیاتی و اساسی است. اهمیت تأمین تغذیه مناسب، برای سلامتی، رفاه و طول عمر گربه‌ها بسیارمهم می‌باشد. در این مقاله، به بررسی اهمیت نگهداری صحیح از غذای گربه و تأثیر آن بر سلامت و رفاه حیوانات خانگی می‌پردازیم.افراد مسئول و دارای حیوان خانگی باید با انواع و میزان مناسب غذای مورد نیاز حیوانات خانگی خود آشنا شوند و توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. این مقاله با بیان روش‌ها و تکنیک‌های مختلف نگهداری از غذای گربه‌ها، به بهبود شرایط زندگی و سلامت این حیوانات عزیز کمک می‌کند.

تاریخ انقضا در مورد غذای گربه

بهترین تاریخ در غذای گربه، تاریخی است که باید در آن غذای باز نشده گربه خود را تغذیه کنید تا مطمئن شوید که تاریخ مصرف آن منقضی نشده است، تا تازه ترین و مطمئن ترین تغذیه را به او بدهید. می‌توانید آن را در تمام برچسب‌های غذا و خوراک حیوانات خانگی Purina به همراه سایر اطلاعات مهم تغذیه‌ای و راهنمایی در مورد سرو مشاهده کنید. همه بسته‌های غذای گربه باید تاریخ «بهترین قبل» یا «بهترین قبل» را در جایی روی برچسب داشته باشند. برای اطمینان از تازه ترین غذا برای گربه خود، قفسه فروشگاه را جستجو کنید و بسته بندی را با تاریخ تا حد امکان در آینده انتخاب کنید. در مورد بسته‌بندی‌هایی که ممکن است در اثر آسیب‌هایی مانند فرورفتگی یا پارگی آسیب ببینند، احتیاط کنید، زیرا مواردی مانند هوای ناخواسته یا رطوبت می‌توانند غذا را بدون توجه به تاریخ انقضا آلوده کنند. بهتر است خرید غذای حیوانات خانگی خود را از فروشگاهی مطمئن انجام دهید.

چگونه غذای گربه را تازه نگه داریم؟

برای نگهداری غذای گربه به صورت تازه و ایمن، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.زیر را در نظر بگیرید:

1- نگهداری در جای خنک و خشک: غذای گربه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آفتاب مستقیم و گرما، می‌تواند باعث خرابی غذا شود، بنابراین از قرار دادن آن در نزدیکی منابع حرارتی پرهیز کنید.

2- محافظت از بسته بندی: اگر بسته‌بندی غذای گربه‌تان آسیب دیده است، مثلاً دچار خم شدگی یا پاره شدگی شده است، بهتر است آن را دور بیندازید. بسته‌بندی آسیب دیده ممکن است باعث آلودگی غذا شود.

3- محیط بستر مناسب: برای حفظ تازگی غذای گربه، بسته‌بندی را در یک محیط بستر که تهویه مناسب دارد، نگهداری کنید. ممکن است از جعبه‌های ذخیره‌سازی آب یا جعبه‌های ذخیره‌سازی غذای خرد شده استفاده کنید.

4- استفاده از ظروف مناسب نگهداری: برای ذخیره غذای باقی‌مانده گربه‌تان، از ظروف تازه‌نگهداری مناسب استفاده کنید. این به کمک جلوگیری از آلودگی و خراب شدن غذا برای مدت طولانی‌تری می کند.

6- تمیز نگه داشتن: همیشه مطمئن شوید که ظروف ذخیره‌سازی و وسایل استفاده شده برای غذای گربه تمیز باشند. ضد عفونی کردن این وسایل بعد از استفاده، می‌تواند باعث جلوگیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌های آلوده‌کننده شود.

با رعایت این نکات و روش‌ها، می‌توانید غذای گربه‌تان را به صورت تازه و ایمن نگهدارید تا او از تغذیه مناسب و سالمی بهره‌مند شود.

01

مدت زمان مصرف غذای گربه باز شده چقدر است؟

پس از باز شدن، ماندگاری غذای گربه به موارد زیر بستگی دارد:

نوع غذای گربه: غذای مرطوب گربه 3 تا 5 روز در یخچال ماندگاری دارد، در حالی که غذای خشک باز شده برای گربه 4 تا 6 هفته در ظرف دربسته و در جای خنک باقی می ماند. پس از این زمان ها، ویتامین ها و مواد مغذی شروع به تجزیه می کنند و غذا می تواند فاسد شود.

روش نگهداری: نگهداری غذای گربه در یک ظرف دربسته یا کیسه در بسته در یخچال یا مکانی خشک و خنک به دور از گرما و نور خورشید به حداکثر طراوت کمک می کند.

دفعات استفاده: سرعت مصرف غذای گربه نیز تعیین کننده مدت زمان مصرف آن است. خرید کیسه‌ها یا قوطی‌های کوچک‌تر تضمین می‌کند که هر ظرف ظرف یک هفته یا بیشتر برای تازه‌ترین غذای ممکن مصرف می‌شود.

اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن غذای باز شده گربه:

برای غذای مرطوب: فقط به اندازه کافی برای هر وعده غذا بردارید، بقیه را در یخچال نگهداری کنید. پس از هر بار استفاده، هر قوطی یا ظرف را محکم بپوشانید. برای غذای خشک: کیسه های باز را چند بار قبل از آب بندی تا کنید و هوای اضافی را خارج کنید. در صورت امکان به ظرف دربسته منتقل کنید. دور از رطوبت و گرما نگهداری شود.

برای بسته‌های یکبار مصرف:بلافاصله پس از باز کردن استفاده کنید و باقیمانده ها را ذخیره نکنید. این بسته‌ها،  برای به حداکثر رساندن تازگی هوای اضافی را حذف نمی‌کنند، اما روغن‌های تشکیل‌شده می‌توانند پس از باز کردن غذا به سرعت فاسد شوند. غذای گربه را که بیش از 4 ساعت کنار گذاشته شده یا علائم فساد مانند کپک، بوهای نامطبوع یا تغییر رنگ یا بافت را نشان می دهد، دور بریزید. انجماد ماندگاری مواد غذایی مرطوب را افزایش نمی دهد و می تواند بر ایمنی مواد غذایی تأثیر بگذارد.

نحوه نگهداری صحیح غذای گربه خشک باز شده

به‌طور سنتی، کیسه‌های غذای خشک گربه باز شده، بسته شده و در یک ظرف پلاستیکی با درب نگهداری می‌شوند. با این حال، این به طور کامل در طراوت مهر و موم نمی شود. بهترین گزینه ها برای نگهداری غذای خشک باز شده گربه عبارتند از:

1- ظروف بدون هوا: کل کیسه باز شده را در یک ظرف یا سطل مخصوص غذای حیوانات خانگی بدون هوا با درب مهر و موم شده داخلی قرار دهید. قبل از آب بندی هوای اضافی را خارج کنید. این یک محیط بی هوازی برای به حداکثر رساندن ماندگاری ایجاد می کند. گزینه های محبوب ظروف بدون هوا، ظروف نگهداری هوادار Petlibro و IRIS هستند.

2- تغذیه خودکار حیوانات خانگی: تغذیه کننده های خودکار حیوانات خانگی مانند Petlibro، با مخازن غذای دربسته و دربسته، یک محفظه کنترل شده بدون رطوبت برای توزیع و نگهداری غذای گربه ایجاد می کنند. سیستم آب بندی خلاء هوا، رطوبت، باکتری ها، کپک ها و اکسیداسیون را مسدود می کنند.

02
03

قیمت غذای گربه

قیمت غذای گربه ممکن است بسته به نوع غذا، برند، اندازه بسته‌بندی، کیفیت مواد اولیه و فروشگاه متغیر باشد. در اجمال، قیمت غذاهای خشک گربه معمولاً از غذاهای خرد شده گربه بیشتر است. اکثراً قیمت غذاهای گربه کیلویی یا بسته‌بندی بررسی می‌شود. غذاهای گربه ارزان تر نسبت به مارک های معروف از قیمت معمولا کمتر سود کمتری به دارند زیرا موارد مناسبی برای گربه شما ارائه می کنند. می توانید از فروشگاه های حیوانات خانگی، فروشگاه های اینترنتی، داروخانه ها و وتریناری ها برای خرید غذای خشک گربه استفاده کنید. همچنین می توانید برنده محصولات مختلف مقایسه کنیدو بر اساس نیاز گربه، بودجه خود و معیارهای دیگر، انتخاب مناسبی داشته باشید.

منابع:

https://petlibro.com/blogs/all/how-to-safely-store-cat-food

https://petlibro.com/blogs/all/how-to-safely-store-cat-food#:~:text=Storage%20method%3A%20Storing%20opened%20cat,determines%20how%20long%20it%20lasts.

https://www.petmd.com/blogs/nutritionnuggets/cat/dr-coates/2016/february/how-keep-your-cats-food-fresh-33569

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا