بازاریابی سازمانی چیست؟ نقش بازاریابی B2B در توسعه کسب و کارها

بازاریابی سازمانی یا به عبارت دیگر بازاریابی B2B یک شیوه کاربردی برای معرفی نام و نشان تجاری شرکت‌ها به سایر مشاغل است. انواع بازاریابی (B2B (Business-to-business شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، نظرات مشتریان، سئو B2B و بازاریابی اینفلوئنسر می‌شود که هر کدام در بسترهای متنوعی قابل اجرا هستند. یکی از بسترهای کاربردی برای بازاریابی سازمانی استفاده از پلتفرم بیزآپس است که امکان برگزاری رویداد و شبکه سازی هوشمند را به کسب و کارها می‌دهد.

بازاریابی B2B چیست؟- چرا باید شرکت در رویداد B2B را جدی بگیرید؟

مخاطب برخی از کسب و کارها، کسب و کارهای دیگر هستند مانند مجموعه‌ای که هدایای تبلیغاتی برای شرکت‌ها طراحی می‌کند، این مجموعه‌ باید از بازاریابی سازمانی استفاده کند تا بتواند محصولات خود را به فروش برساند. در این بین کسب و کارهایی نیز وجود دارند که علاوه بر کسب و کارهای دیگر، اشخاص حقیقی نیز مخاطب آنها هستند. به طور کلی استفاده از این نوع بازاریابی باعث معرفی بهتر خدمات، دریافت سفارشات انبوه و بهبود روابط با سایر کسب و کارهای دیگر و برندینگ می‌شود.

بازاریابی سازمانی چیست؟

ارتقا شبکه‌سازی با رویداد استارتاپی

هر سازمان، شرکت یا مجموعه‌ای در حال ارائه خدمات به شخص، سازمان یا کسب و کار دیگری است. در صورتی که مخاطب خدمات یا محصولات یک کسب و کار، یک کسب و کار دیگر باشد، لازم است برای بازاریابی آن از بازاریابی B2B یا همان بازاریابی سازمانی استفاده شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی B2B این است که سایر مشاغل با نام تجاری شرکت آشنا شده و ارزش محصولات و خدمات را به خوبی درک کنند. این شیوه بازاریابی نیازمند شناخت دقیق ابعاد آن است که به مدیران شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند با کمترین هزینه به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

«تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل از طریق بازاریابی سازمانی امکان پذیر است.»

بیزآپس با شعار پنجره‌ای رو به توسعه‌ تجارت و مهارت‌افزایی توانسته است تا فرآیندهای نوین شبکه‌‌سازی میان کسب و کارها را به خوبی تدوین کند. مدیران کسب و کارها با استفاده از خدمات بیزآپس قادر خواهند بود تا به راحتی راهکارهای بازاریابی سازمانی را از طریق برگزاری رویداد، تشکیل باشگاه تجاری و از همه مهتر شبکه سازی در کسب و کار پیاده سازی کنند. 

انواع روش‌های بازاریابی B2B

پاسخ گویی به نیاز کاربران یک اصل برای موفقیت استارتاپ هاست

تاکتیک‌های بازاریابی سازمانی بسیار متنوع هستند؛ لذا کسب و کارهای امروزی بر حسب نیاز کسب و کار خود می‌توانند از ترکیب چند شیوه کلیدی برای بازاریابی استفاده کنند. در ادامه به انواع بازاریابی B2B می‌پردازیم:

وبلاگ و بازاریابی محتوایی

یکی از شیوه‌های موثر بازاریابی سازمانی، استفاده از محتواست. کسب و کارها با راه اندازی یک وبلاگ مناسب می‌توانند اطلاعات دقیق کسب و کار خود را در آن قرار دهند. انتخاب استراتژی‌های نوین بازاریابی در این بخش حائز اهمیت است و می‌تواند تاثیرگذاری این شیوه را افزایش دهد. همچنین با تسلط بر SEO می‌توان کاملا کسب و کارهای مدنظر را تارگت کرد.

استفاده از سئو برای بازاریابی B2B

با بروز شدن الگوریتم‌های گوگل، شیوه‌های سئو نیز به شکل هدفمند تغییر کرده‌اند. کسب و کارهای امروزی برای معرفی بهتر خدمات و محصولات خود به شیوه سازمانی، بهتر است از استراتژیهای بازاریابی از طریق سئو بهره مند شوند تا بتوانند در صفحات نخست گوگل قرار بگیرند.

نظرات مشتریان

کسب اعتبار از طریق معرفی و توصیه نامه مشتریان از ایده های بازاریابی جدید به شمار می‌رود. نظرات مشتریان می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم گیری کسب و کارهای دیگر داشته باشد؛ چرا که افراد تحت تاثیر نظرهای کسب و کارهای دیگر قرار می‌گیرند و بیشتر اعتماد می‌کنند.

گام‌های موثر در بازاریابی B2B

بازاریابی سازمانی در صورتی که به شکل موثر و اصولی مورد استفاده شرکت‌ها قرار بگیرد، باعث جذب بیشتر سایر مشاغل می‌شود. طراحی استراتژی B2B مستلزم برنامه ریزی دقیق، اجرا و مدیریت صحیح است. در این مسیر و در مرحله اجرا، نقش بیزآپس انکار ناپذیر است؛ چرا که این پلتفرم به شکل هوشمندانه اقدام به بازاریابی در حین رویداد و از طریق باشگاه‌های تجاری آنلاین می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین گام‌های موثر در بازاریابی B2B می‌پردازیم:

ایجاد یک چشم انداز موثر

مهم‌ترین چشم انداز در استفاده از بازاریابی B2B، مشخص کردن اهداف است. یک سازمان برای این که بتواند در کسب و کار خود به بهترین شکل عمل کند، قبل از هر چیزی باید اهداف مشخص داشته باشد. تعیین چارچوب کلیدی به همراه بکارگیری بازاریابی سازمانی، به کسب و کارها کمک خواهد کرد تا بتوانند به اهداف از پیش تعیین شده به بهترین شکل دست پیدا کنند.

تعیین موقعیت برند کسب و کار

 آماده کردن یک استراتژی مناسب و کارآمد برای انجام بازاریابی سازمانی، بسیار مهم است. یک کسب و کار باید ابتدا به شکل دقیق جایگاه برند خود را تعیین کند. یک کسب و کار موفق باید بداند که هویت برند کسب و کارش از دید مشتریان چگونه است. این موضوع باعث می‌شود تا انتخاب شیوه صحیح بازاریابی B2B به درستی انجام شود.

شناسایی مخاطبان هدف

بازاریابی B2B

کسب و کارهای تجاری برای این که بتوانند با سایر کسب و کارهای دیگر ارتباط نزدیک برقرار کنند، باید نسبت به شناخت مخاطبان هدف خود اطلاعات کافی را کسب کنند. این موضوع به مدیران بازاریابی کمک خواهد کرد تا به شکل ایده‌آل، خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند.

تحلیل رقابتی در کسب و کار

وضعیت دقیق بازار و به کارگیری بهترین تصمیم در بازاریابی B2B، تنها از طریق تحلیل رقبا امکان پذیر است. یک کسب و کار حرفه‌ای با استفاده از ابزارهای بروزی که در زمینه تحلیل رقبا وجود دارد می‌تواند از این طریق خود را برای بازاریابی سازمانی آماده کند. دانستن نقاط قوت و ضعف رقبا، به کسب و کارهای تجاری کمک خواهد کرد تا در جهت انتخاب بهترین شیوه بازاریابی سازمانی اقدام کنند.

«برای موفقیت تنها حضور یافتن در یک رویداد B2B و یا برگزاری آن‌ها کافی نیست- چگونگی حضور شما در این نوع از رویدادها سرنوشت‌ساز خواهد بود.»

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی

در حال حاضر هوش مصنوعی به کسب و کارهای تجاری کمک خواهد کرد تا بتوانند به بهترین شکل، خدمات و محصولات خود را به دیگران و سایر مشاغل معرفی کنند. در این بین نقش بیزآپس در بازاریابی سازمانی و B2B و استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی غیر قابل چشم پوشی است.

«بیزآپس به کسب و کارهای امروزی کمک می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند اشخاص حقیقی و کسب و کارهای دقیقا منطبق بر اهداف خود را یافت کنند و در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات خود به کار گیرند.»

 بازاریابی B2B فواید زیر را به دنبال دارد:

  • باعث معرفی ارزش محصولات می‌شود.
  • سفارشات انبوه کسب و کارها را افزایش می‌دهد.
  • به درک نیازهای سازمان‌های دیگر کمک می‌کند.
  • باعث ایجاد رقابت سالم میان کسب و کارها می‌شود.

 نقش بیزآپس در بازاریابی سازمانی و B2B

امکانات پلتفرم برگزاری رویداد انلاین بیزآپس

بیزآپس به عنوان یک پلتفرم هوشمند و یکپارچه، نقش بسیار مهمی در تسهیل و بهبود فرآیندهای بازاریابی سازمانی و B2B ایفا می‌کند. این پلتفرم با ارائه یک بستر متمرکز و همگام، امکان ارتباط مستقیم و هماهنگ بین کسب‌وکارها را فراهم می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های بیزآپس این است که از این سازوکار بهره می‌برد که کاربران خود را از نیاز به استفاده همزمان از چندین پلتفرم مختلف بی‌نیاز کند. این امکان به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا به صورت موثرتری اطلاعات خود را مدیریت کنند و بهبودهای مستمر در عملکرد بازاریابی خود داشته باشند.

با توجه به اینکه بیزآپس تمامی نیازهای ارتباطی و برگزاری رویداد از ابتدا تا انتها را پوشش می‌دهد، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی ارتباطات خود با همکاران داخلی، شرکای تجاری (B2B) و حتی مشتریان را بهینه‌سازی کنند. به این ترتیب، بیزآپس نقش اساسی در ترقی سیستم ارتباطات بازاریابی سازمانی و تحولات B2B بازی می‌کند.

بیزآپس پلتفرمی نوآورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف شبکه‌سازی تجاری موثر است. ماموریت ما ایجاد راهکارهایی جهت اتصال هوشمندانه با هدف توسعه و هم‌افزایی بین افراد و کسب‌وکارها است. از جمله راهکارهای بیزآپس، برگزاری رویدادهای جامع هوشمند، برگزاری جلسات آنلاین اختصاصی و ارائه کلاب‌های تجاری یکپارچه است.

آدرس دفتر: تهران، بزرگراه شهید مدرس، بلوار میرداماد، خیابان البرز، پلاک ۱

تلفن: ۲۲۵۱۷۷۴-۰۲۱  ایمیل: Info@bizups.ai

آدرس سایت: bizups.ai

پیج برگزاری رویداد: https://bizups.ai/eventfa/

پیج ایجاد باشگاه تجاری: https://bizups.ai/fa/clubfa/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا