سکه عقب‌نشینی کرد، اما طلا ارزان نشد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در این لحظه (تنظیم مصاحبه) قیمت سکه با افت تقاضا به 45 میلیون تومان کاهش پیدا کرد، گفت: قیمت طلا کاهش پیدا نکرده و نرخ انس جهانی هم همچنان روند صعودی را ادامه داده و به 2 هزار و 330 دلار رسیده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از کاهش قیمت سکه خبر داد و گفت: به دلیل کاهش تقاضای خرید، قیمت سکه کاهش پیدا کرده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حباب سکه در محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومان است اما طلا حباب ندارد و قیمت آن واقعی و براساس قیمت انس جهانی و نرخ دلار تعیین می‌شود.   

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه علت ایجاد حباب در سکه میزان عرضه و تقاضا است، اظهار داشت: با کاهش تقاضا برای خرید سکه، حباب سکه کاهش و در نهایت قیمت نهایی هم کاهش پیدا کرد البته قیمت طلا کاهش پیدا نکرده و نرخ انس جهانی هم همچنان روند صعودی  را ادامه داده و به 2 هزار و 330 دلار رسیده است.

 ‌کشتی‌آرای با اشاره به میزان کاهش قیمت سکه افزود: تا به این لحظه (ساعت تنظیم مصاحبه) قیمت سکه تمام حدود 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده‌ و 45 میلیون تومان است.

وی گفت: قیمت سکه به بیش از 46 میلیون تومان رسید اما عقب نشینی کرد. باید توجه داشت که عرضه و تقاضا در قیمت‌ سکه تاثیر بسیار زیادی دارد با کاهش تقاضا قیمت سکه هم نزولی شد.

منبع
ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا