استعلام بیمه بدنه با 3 روش

یکی از انواع بیمه‌هایی که خرید آن برای صاحبان وسایل نقلیه توصیه می‌شود، بیمه بدنه است. داشتن بیمه بدنه ضروری نیست، با این حال خرید آن برای کنترل هزینه‌های خسارات وارد شده به بدنه و سایر قطعات ماشین، با وجود هزینه‌ی بالای خرید و تعمیر قطعات توصیه می‌شود. چناچه مایل به استعلام و مشاهده وضعیت بیمه بدنه خودرو خود هستید تا در صورت نیاز اقدام به تمدید و خرید مجدد آن نمایید، نیازی به مراجعه حضوری ندارید و فقط کافی است از یکی از روش‌های آنلاین و غیرحضوری که در ادامه به آن اشاره شده استفاده نمایید.

1.      استعلام بیمه بدنه خودرو از طریق پیامک

02

این روش نیازی به داشتن اینترنت ندارد و می‌توانید فقط با ارسال پیامک به استعلام بیمه بدنه خودرو خود دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از روش پیامک می‌توانید یکی از قالب‌های زیر را به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید.

  • شماره بیمه‌نامه چاپ شده * کد ملی بیمه‌گذار * ۱
  • کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۲
  • کد VIN * کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳

2.      استعلام بیمه بدنه از طریق شماره پلاک ماشین

این روش از طریق تمام وب سایت‌های کارگزاری آنلاین بیمه قابل انجام است. البته از طریق درگاه خدمات دولت نیز ممکن است و تنها نیاز به وارد کردن شماره پلاک و کد ملی خود دارید و در زمان کوتاهی استعلام بیمه بدنه انجام می‌شود.

3.      استعلام بیمه بدنه از طریق سامانه سنهاب

03

سامانه سنهاب، مخفف «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است. شما با ثبت نام در این سامانه، می‌توانید بیمه‌نامه‌ بدنه را استعلام بگیرید. در ابتدا باید به سایت این سامانه به آدرس www.centinsur.ir  وارد شوید. سپس در گوشه تصویر، بخش «میز خدمات الکترونیک» را انتخاب کنید. حال با انتخاب گزینه «استعلام اصالت بیمه‌نامه» روش‌های متفاوتی برای استعلام بیمه بدنه برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر یک از آن‌ها موفق به دریافت استعلام خواهید شد. در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

  • استعلام بیمه بدنه با کد یکتا: شماره یکتا بیمه‌نامه و کد ملی صاحب بیمه را وارد کنید، سپس با وارد کردن کد امنیتی دکمه استعلام را انتخاب کنید تا نتیجه در کسری از ثانیه نمایش داده شود.
  • استعلام با شماره بیمه‌نامه: در این روش باید، شرکت بیمه‌گر را انتخاب نمایید، سپس شماره بیمه‌نامه، کد ملی، و عبارت امنیتی را وارد کنید. پس از آن بر روی دکمه استعلام کلیک کنید.
  • استعلام با کد VIN: استعلام با کد VIN نیز بسیار ساده است. شما نیاز به کد VIN و شماره تلفن همراه خود دارید تا استعلام بیمه‌نامه را بگیرید.

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش استعلام بیمه بدنه چیست؟

بهترین و آسان‌ترین روش استعلام بیمه بدنه، استعلام بیمه بدنه خودرو از طریق پیامک است. زیرا نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و با گوشی‌های هوشمند و ساده نیز قابل انجام است. علاوه بر آن به عنوان تنوع کدی که دارد با هر اطلاعاتی قابل انجام و استعلام است.

منبع: https://www.eghtesadnews.com/fa/tiny/news-530878

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا