مشکلی در توزیع شیر خشک نوزاد وجود ندارد

اخبار بازار ایران – هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: قیمت‌گذاری جدید شیرخشک کودک نیز  برمبنای مدارک و مستندات بهمن سال گذشته تعیین و اعلام شده است. بنابراین قیمت‌های کنونی بر مبنای محاسبات کارشناسی و دقیق نیست.

به گفته او، با توجه به حجم نقدینگی مورد نیاز، حتما خط اعتباری جدیدی به کارخانجات تخصیص داده شود و به طور فوری قیمت‌گذاری انواع فرآورده‌های شیرخشک اطفال بر اساس مدارک و مستندات روز انجام شود.

تحویل زاده با بیان اینکه کارخانجات داخلی شیرخشک اطفال با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند، افزود: اخیرا سازمان غذا و دارو نرخ ارز واردات مواد اولیه شیرخشک اطفال را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد که بلافاصله بعد از این اقدام، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد، مهلت تسویه حساب مابه‌التفاوت ارز ترجیحی فقط دوماه است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک ادامه داد: تسویه حساب مابه‌التفاوت نرخ ارز، ۸ ماه به کارخانجات فرصت داده شود تا بتوانند از محل فروش کالا به قیمت جدید، بدهی خود را پرداخت کنند.

به گفته او، مواد اولیه‌ای که قبل از تغییر نرخ ارز در کارخانجات موجود بود و محموله‌هایی که از قبل با نرخ ۴۲۰۰ تومانی خریداری و هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند، مشمول تغییر نرخ قرار گرفته است به طوریکه تولید کننده مکلف است ظرف دو ماه مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی را بپردازد.

تحویل زاده افزود: با تغییر نرخ ارز، نقدینگی مورد نیاز کارخانجات به منظور خرید ارز جهت تامین مواد اولیه  ۷ برابر شده است که تامین این حجم از نقدینگی برای تولید کننده داخلی امکان‌پذیر نیست.  

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه در بخش توزیع مشکلی نداریم، گفت: هم اکنون موجودی تمامی برندهای داخلی نسبت به دو ماه قبل بهتر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا