اختصاص زمین رایگان ۹۹ ساله به مسکن کارکنان صنایع

اخبار بازار ایران – ارسلان مالکی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه آماده‌سازی صنعت‌شهر مسکونی خواف گفت: در این شهر ۱۷۰ هکتار برای نهضت ملی مسکن و ۱۱۰ هکتار از سوی فولاد سنگان خواف در راستای ایجاد صنعت شهرها اختصاص یافته که در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد. تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان خراسان رضوی تامین شده که این مقدار حدود نیمی از زمین‌های تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بحث مسکن یک نیاز اساسی است که همه آحاد جامعه به نوعی با این موضوع دست به گریبان هستند و بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از درآمد خانوارها به بخش مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

مالکی با تاکید بر اینکه روند الحاق این اراضی به محدوده شهرها کاملاً کارشناسی شده بوده است، تصریح کرد: کل اراضی مکان‌یابی شده حدود ۸۴ هزار هکتار بود و پس از طی مطالعات ابتدایی و کارشناسی در کارگروه‌های فنی به ۳۸ هزار هکتار رسیده که این نشان‌دهنده این است که حتی یک متر از اراضی الحاقی بدون بررسی در کارگروه‌های کارشناسی تصویب نشده است.

وی اضافه کرد: در بحث تسهیلات، تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون رسید و نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته که این کمک بزرگی به طرح خواهد کرد.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا