آغاز ساخت مسکن در حد وسع به زودی

اخبار بازار ایران – امروز با حضور آقامحمدی – رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار و صالحی – رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی – تفاهم نامه ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن در حد وسع برای اقشار فاقد مسکن و بدمسکن امضا شد.

نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه شهرهای مناطق هدف تفاهم‌نامه در چارچوب سیاست‌های مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این توافق است.

علی آقا محمدی – رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار – در این نشست از این طرح به عنوان مسکن در حد وسع نام برد و اظهار کرد: اقشاری از جامعه ممکن است از نظر مالی شرایط تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن را نداشته باشند. بنابراین در قالب این طرح هدف گذاری کردیم تا ساکنان و مستاجران ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار بتوانند خانه‌دار شوند.

وی افزود: تاکنون ۶۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که با توجه به شرایط فرم “ج” وزارت راه و شهرسازی ۴۴ هزار نفر به تایید رسیدند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار تاکید کرد: افراد با هر مقدار توانمندی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. تاکنون ارقامی بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان اظهار شده است. تفاوت مسکن این افراد بر اساس آورده به نوع ساخت، مکان و امکانات مربوط می‌شود.

آقامحمدی بیان کرد: در ۲۰۲ محله کم‌برخوردار کل کشور حدود ۱۹.۷ میلیون نفر سکونت دارند. طرح مسکن در حد وسع با همکاری ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و اتاق تعاون انجام می‌شود که تاکنون ثبت نام در ۲۰۲۰ محله آغاز شده است. متقاضیان اقدام به تشکیل تعاونی مصرف مسکن می‌کنند. تامین زمین توسط بنیاد و هم‌چنین سایر بخش‌ها انجام می‌شود. برخی محلات هدف این طرح نیز ظرفیت‌هایی دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد. ممکن است نیاز به اصلاح معابر، قطعه‌بندی و کارهای فنی داشته باشد که این کارها را بنیاد مسکن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلنگ اقدامات اجرایی از این پس زده می‌شود، تصریح کرد: ممکن است کمک‌هایی هم از طریق حساب صد امام (ره) توسط بنیاد مسکن به متقاضیان این طرح اختصاص پیدا کند، اما خانه‌ها به صورت رایگان نیست. تامین مسکن رایگان یا ارزان قیمت توسط سایر نهادها مثل کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود. این طرح مکمل طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود. متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه مسکن اتاق تعاون ایران به نشانی www.iccmaskan.ir مراجعه کنند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار درباره شرایط متقاضیان طرح مسکن در حد وسع گفت: این طرح برای مستاجرانی است که سه سال در محله مورد نظر ساکن باشند. ساخت مسکن نیز توسط تعاونی‌های معتبر انجام می‌شود که بر اساس آورده متقاضیان طبق روال پیش می‌رود. تفاوت این طرح با مسکن مهر در این است که افراد از متراژ مورد نظر، نوع مصالح و قیمت مطلع می‌شوند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا