فاصله قیمت مصوب و آزاد لاستیک کم شد/ کاهش عطش خرید

اخبار بازار ایران – جمال میرزایی رئیس انجمن صنعت تایر ایران در مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به وضعیت مطلوب تایر در کشور اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق نمایندگی، سایت و سامانه برای خرید اقدام کنند تا تقاضا کاهش یابد. آن چیزی که اهمیت داشته کاهش اختلاف بین نرخ بازار آزاد و نرخ مصوب بوده که حاصل شده و عطش خرید نیز کنترل شده است.

میرزایی یادآور شد: به دلیل تغییر ثبت سامانه در یک بازه زمانی تا حدودی صف خرید ایجاد شده بود که موجب برخی نارضایتی‌ها هم شد. در این راستا وزارت صمت دستور به فروش آفلاین لاستیک داد که البته از جانب برخی نمایندگی‌ها رعایت نمی‌شود. اما تقاضا کاهش یافته که به دلیل تهیه تایر به روش‌های مختلف است. حتی برخی از تایرها مشتری ندارد و در مغازه‌ها مانده است.

این مقام صنفی با اشاره به افزایش تولید تایر نسبت به ۲ ماه گذشته خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید اضافه شده و تا پایان سال نیز ۱۰ هزار تن به ظرفیت افزوده می‌شود. همچنین تا پایان سال آینده نیز ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید تایر اضافه خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه به فکر افزایش صادرات هستیم، افزود: تایر داخل استانداردهای اروپا را طی می‌کند. در حال حاضر تولیدکننده، عرضه کننده و مصرف کننده از عرضه تایر راضی است و باید بازارهای هدفی که در این سال‌ها از دست داده‌ایم را دوباره به دست آوریم. در حال حاضر صنعت تایر در جایگاه خوبی است و می‌تواند در کشورهای منطقه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

وی همچنین ضمن توصیه به متقاضیان برای دریافت تایر از طریق نمایندگی‌های مجاز اظهار کرد: اگر کسی نمی‌تواند از این طریق تایر بخرد از طریق سایت اقدام کند. مردم با مراجعه به نمایندگی‌ها نیز می‌توانند تایر خود را همان لحظه دریافت کنند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا