راه های خنک کردن باد کولر گازی

گاهی اوقات ممکن است سرمای خروجی از کولرگازی با مشکل مواجه شود و باعث اعصاب خوردی و کلافگی کاربران شود. در قدم اول بهترین کاری که می توان انجام داد سرویس های دوره ای کولر می باشد که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.

از مهم ترین موارد و ایراداتی که ممکن است برای کولرگازی پیش بیاید عدم خنک کردن استاندارد و تولید سرمای کافیست.  در ادامه این مطلب با ما همراه باشید

چه راه هایی برای بالا بردن سرمای کولر وجود دارد؟

برای این کار بهتر است اول تظیمات کولر را به گونه ای قرار دهید که سرمای دستگاه در درجه استانداردی باشد. البته اطمنیان حاصل کنید که کولر را روی COOL  گذاشته اید و مناسب ترین دما روی این حالت 18 تا 22 درجه است.

بررسی فیلتر کولرگازی

برای این که سرمای کولرگازی را بالا ببرید باید فیلتر را بررسی کنید. بهترین کار این است که سوراخ های آن را چک کنید و از باز بودن و عدم گرفتگی آن ها اطلاع به دست آورید. شما می توانید با تمیز کردن فیلتر سبب افزایش باد و سرمای کولر شوید.

افزایش گاز و شارژ کردن آن

اگر احساس کردید سرمای کولرگازی شما کم شده است و مثل گذشته نمی تواند خانه یا محیط اطراف خود را به خوبی خنک کند و نسبت به قبل هوای کمتری دارد، باید به فکر شارژ کردن گاز آن باشید. با کم شدن گاز کولر گازی به طبع سرمای آن هم کاهش می یابد.

پس باید به این مورد هم توجه کنید و برای شارژ آن یا با متخصصان این زمینه در تماس باشید.

کمپرسور کولرگازی

یکی دیگر از دلایلی که سبب تولید گرما می شود عدم بهره مندی از کمپرسور است. این کمپرسور به دقرتدتسگاه می افزاید چه در حالت گرم و چه در حالت سرد به آن کمک می کند.

عملکرد باد کولر گازی به چه صورت است؟

آیا عوامل محیطی می توانند روی سرمای کولرگازی تاثیر بگذارند؟

برای این که کولرگازی بتواند بهترین کارایی را داشته باشد و سرمای خوبی تولید کند باید از ورود هوای گرم جلوگیری کنید.

سعی کنید درز های پنجره را با درزگیر بگیرید و از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا گرما را به خود جذب نکند. و علاوه بر آن هنگام استفاده از کولر سعی کنید پرده ها را هم بکشید.

مکان نصب فن کولر هم بسیار مهم است و اگر آن را در محلی گرم یا در برابر نور آفتاب نصب کنید، سبب تولید گرما می شود. به همین دلیل سعی کنید کولر را در محلی خنک یا حداقل دور از نور افتاب و در سایه نصب کنید.

از دیگر عواملی که باید به آن دقت کنید، تناسب بین ظرفیت کولر و محیطی است که کولر نصب شده است. با خرید کولر گازی مناسب می توانید از آن به صورت بهنیه استفاده کنید.

برای مثال اگر برای خانه بزرگ کولری تهیه کنید که ظرفیت پایینی داشته باشد. از عهده خنک کردن آن به خوبی بر نمیاید.

خراب شدن فن کولرگازی

یکی از قطعات مهم کولرگازی فن دستگاه است که با خراب شدن آن سبب کاهش تولید هوای سرد نیز می شود. کاربرد فن به این صورت است که با چرخش خود سبب  تولید سرما می شود. در اکثر کولر ها وقتی فن کار کند به راحتی قابل تشخیص است.

اگر برای فن کولر مشکلی پیش آمد و شما دانش کافی را ندارید خودتان دست به کار نشوید و به یک متخصص بسپارید.

خراب شدن کویل کندانسور

از مهم ترین مواردی که سبب کاهش تولید سرما در کولر گازی می شود کویل کندانسور است که می تواند به خاطر کثیفی یا مسدود شدن آن باشد. نحوه کار کویل کندانسور به صورتی است که گاز گرم خروجی از کمپرسور وارد آن می شود و گاز تغییر حالت داده و به مایع تبدیل می شود.

این فرایند ها سبب می شود به مرور زمان در استفاده از آن، لوله کندانسور گرفته شود و تبادل هوا به خوبی انجام نگیرد. این گرفتی ها به مرور می تواند مشکلاتی ایجاد کند و سبب سوختن کمپرسور می شود. برای رفع چنین مشکلاتی می توانید آن را تمیز و پاکیزه نگه دارید. اما چون این قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید.

خراب شدن ترموستات

قطع و وصل کردن جریان برق از وظایف اصلی ترموستات می باشد و دمای کولر را در سطح متعادلی نگه می دارد. ترموستات سیگنال هایی را به کمپرسور می فرستد تا بتواند دمای محیط را آنالیز و شناسایی کند.

اگر این قطعه دچار نقص فنی شود یا ایرادی برای آن پیش بیاید، امکان آنالیز دما از بین می رود که در نتیجه روی تولید سرمای کولر تاثیر منفی می گذارد.

اگر دمای کولر روی حالتی که تنظیم شده است ثابت نگذارید و پیوسته آن را تغییر دهید، باعث صدمه زدن به ترموستات می شود و روی تولید سرما تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است  که تعمیر این قطعه نیاز به دانش فنی دارد و به همین دلیل بهتر است به دست یک متخصص بسپارید.

عملکرد باد کولر گازی به چه صورت است؟

خراب بودن برد اصلی کولر گازی

کولر های گازی هم مثل سایر وسایل الکترونیکی دارای یک برد اصلی می باشند که وظیفه کنرل کل دستگاه را به عهده دارند. خراب شدن این قطعه بسیار حساس نه تنها سبب عدم تولید باد سرد می شود بلکه کلا بادی تولید نمی شود و ممکن است کلا کولر از کار بی افتد.

نتیجه گیری

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است جلوی تولید باد خنک را بگیرید که در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار دادیم و راه و چاره ی تک به تک آن ها را برای شما بیان کردیم. اگر شما هم با مشکلاتی همچون عدم تولید باد خنک و … مواجه شدید. حتما سری به نمایندگی کریر بزنید.

منبع: https://irancarrier.com/how-to-cool-the-air-conditioner/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا