معرفی سه دانشگاه محبوب در کشور ترکیه

در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا به معرفی سه دانشگاه برتر کشور ترکیه یعنی دانشگاه آتلیم، کارابوک و عدنان مندرس پرداخته و تمامی ویژگی های آن را به طور کامل بررسی کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دانشگاه آتلیم

از میان دانشگاه های معتبر و مشهور کشور ترکیه می توان به آتلیم اشاره کرد. دانشگاه خصوصی آتلیم از سال 1997 و در پایتخت این کشور ( آنکارا) آغاز به کار کرده است. مساحت زمین این دانشگاه در حدود 250 هکتار بوده و تمامی امکانات رفاهی نظیر رستوران، کتابخانه، سالن های ورزشی و غیره را دارا می باشد.

images 1702645609 657c4f690596b

اعتبار دانشگاه آتلیم

دانشگاه آتلیم مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و به سبب اجرای طرح اراسموس پلاس با بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بریتانیا، آلمان و غیره دانشجو تبادل می کند.

نکته: بالا بودن معدل دانشجو، شرط اصلی بهره مندی از طرح اراسموس پلاس می باشد.

دانشکده و رشته های تحصیلی

آتلیم در تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری دانشجو می پذیرد.

دانشگاه آتلیم دارای چندین دانشکده ی گوناگون بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده هنر و معماری، مدیریت، حقوق، هنر و علوم اشاره کرد.

طیف گسترده ی رشته های تحصیلی در این دانشگاه سبب شده تا دانشجویان بر اساس علاقه و کارنامه ی تحصیلی خود حق انتخاب داشته باشند.

چگونه در دانشگاه آتلیم تحصیل کنیم؟

بسیاری از رشته های تحصیلی دانشگاه آتلیم به زبان انگلیسی تدریس شده از این ارائه ی مدرک زبان انگلیسی به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه الزامی است. ترجمه ی ترکی و یا انگلیسی دیپلم، ترجمه ریز نمرات و نتایج شرکت در آزمون های ورودی از جمله دیگر مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه می باشد.

امکانات دانشگاه آتلیم

خوابگاه: یکی از مجهز ترین خوابگاه های کشور ترکیه متعلق به دانشگاه آتلیم می باشد. ظرفیت بالای خوابگاه این دانشگاه امکان اقامت دانشجویان پسر و دختر را فراهم می کند.

کتابخانه: دانشگاه آتلیم دارای بی شمار کتاب و مجله ی چاپی و الکترونیکی بوده که بسیاری از دانشجویان به منظور انجام کارهای تحقیقاتی و پایان نامه از آن استفاده می کنند. خوب است بدانید که یکی از بزرگ ترین کتابخانه های شهر آنکارا، متعلق به دانشگاه آتلیم می باشد.

رستوران: کافه تریا و رستوران های این دانشگاه به طور مستقیم زیر نظر سازمان بازرسی بوده از این روی هر روزه غذاهای تازه و با کیفیت طبخ می کند. از جمله دیگر امکانات این دانشگاه می توان به خدمات درمانی رایگان، زمین های بزرگ ورزشی و سالن های آمفی تئاتر اشاره کرد.

 دانشگاه کارابوک

کارابوک از سال 2007 آغاز به کار کرده و در دسته ی دانشگاه های دولتی کشور ترکیه قرار میگیرد. این دانشگاه با فراهم کردن محیطی پر جنب و جوش توانسته دانشجویان زیادی را به سوی خود جذب کند.

images 1702645629 657c4f7d207bb

مزایای تحصیل در دانشگاه کارابوک

محیط امن: دانشگاه کارابوک در محله ی امن و زیبای کیلاوزلار واقع شده از این روی دانشجویان می توانند با آسودگی کامل به محیط دانشگاه رفت و آمد کنند.

سطح علمی بالا: دانشگاه کارابوک همواره سعی داشته تا بر اساس استاندارد های روز دنیا عمل کند این امر سبب شده تا سطح علمی کارابوک با بسیاری از دانشگاه های برتر جهان، برابری کند.

طرح اراسموس پلاس: دانشگاه کارابوک با اجرای طرح تبادل اراسموس پلاس، فرصت تحصیل در دانشگاه های اروپایی و پیدا کردن شغل مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

چگونگی اخذ پذیرش دانشگاه کارابوک

به منظور اخذ پذیرش دانشگاه کارابوک، شرکت در آزمون های یوس و SAT الزامی است.

نکته: آزمون SAT چندین بار در سال برگزار شده از این روی احتمالی قبولی در این آزمون بسیار بالا می باشد.

رشته های تحصیلی

دانشگاه کارابوک دارای دانشکده های گوناگون و رشته های تحصیلی متنوع بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده پزشکی، دندان پزشکی، علوم اسلامی، ادبیات، جنگلداری، معماری، مهندسی، مدیریت و غیره اشاره کرد.

خوب است بدانید که قبولی در رشته های برتر این دانشگاه نظیر پزشکی اندکی دشوار بوده از این روی نتایج آزمون های ورودی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

امکانات دانشگاه کارابوک

خوابگاه: اقامتگاه های کارابوک تنها دو کیلومتر از دانشگاه فاصله داشته و با داشتن حدود 4 هزار ظرفیت، امکان اسکان دانشجویان دختر و پسر را فراهم می کند.

استادیوم های ورزشی، کتابخانه مجهز، سالن های کنفرانس، رستوران و کافه تریا نیز از جمله دیگر امکانات دانشگاه کارابوک محسوب می شود.

دانشگاه عدنان مندرس  

عدنان مندرس یکی دیگر از دانشگاه دولتی کشور ترکیه واقع در شهر آیدین بوده که از سال 1992 فعالیت خود را آغاز کرده است. رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان ترکی ارائه شده از این روی تسلط کافی بر این زبان به جهت اخذ پذیرش دانشگاه عدنان مندرس الزامی است.

دانشگاه عدنان مندرس

نحوه اخذ پذیرش دانشگاه عدنان مندرس

هر ساله بسیاری از متقاضیان داخلی و بین المللی به جهت اخذ پذیرش این دانشگاه با یکدیگر رقابت می کنند. افراد می توانند با شرکت در آزمون های YOS  و SAT و کسب نمره ی قبولی، در این دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند.

شهریه دانشگاه عدنان مندرس

عدنان مندرس در دسته ی دانشگاه های دولتی قرار داشته از این روی شهریه مقرون به صرفه ای دارد.

به طور کلی شهریه تحصیل در این دانشگاه حداقل 7000 و حداکثر 21000 لیر می باشد.

رنکینگ و رتبه بندی

دانشگاه عدنان مندرس با داشتن سطح علمی بالا و امکانات بی نظیر توانسته جایگاه ویژه ای در میان دانشگاه های کشور ترکیه کسب کند. عدنان مندرس موفق به کسب رتبه ی 36 در ترکیه و رتبه ی 2083 در سطح جهان شده است.

رشته های تحصیلی

این دانشگاه دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی بوده که از میان آن ها می توان به دامپزشکی، پزشکی، شیمی، روابط عمومی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، جامعه شناسی و غیره اشاره کرد.

https://touran.academy/adnan-menderes-university

کلام آخر:

دانشگاه های کشور ترکیه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بوده از این روی در چند سال اخیر رقابت به منظور تحصیل در این کشور به بیشترین حد خود رسیده است. شما عزیزان نیز می توانید برای ساختن آینده ای روشن در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا