گران‌ترین شهرهای جهان برای سال ۲۰۲۳ مشخص شد

اخبار بازار ایران به گزارش راشاتودی، مؤسسه لوکونومیست گروپ اعلام کرده که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد از لحاظ بالا بودن هزینه‌های زندگی سنگاپور و زوریخ گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

تحقیق مذکور نشان می‌دهد در ۱۱ سال گذشته سنگاپور ۹ بار در گران‌ترین شهر جهان بوده و دلیل آن هم هزینه‌های بسیار بالای حمل و نقل، خرید مایحتاج خانه، و پوشاک بوده است.

افزایش هزینه‌های مربوط به تهیه مواد غذایی، مایحتاج خانوار و سرگرمی‌ها نیز موجب شده تا شهر زوریخ سوئیس از ششمین شهر گران جهان در سال ۲۰۲۲ به دومین شهر گران جهان در سال جاری تبدیل شود. البته یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه‌های زندگی در زوریخ افزایش ارزش فرانک سوئیس نیز بوده است.

نیویورک، ژنو و هنگ کنگ نیز به ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده‌اند.

پاریس، کپنهاگ، لوس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، و تل‌آویو نیز در جایگاه‌های پنجم تا دهم پرهزینه‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳ قرار دارند. نکته مهم آنکه این تحقیق البته پیش از آغاز درگیری نظامی بین نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

تحقیق مؤسسه اکونومیست گورپ حاکی از آن است که به خاطر تورم بسیار بالا به خصوص در قیمت مایحتاج خانوار و پوشاک، ۴ شهر در اروپای غربی در میان ۱۰ شهر با بیشترین هزینه زندگی در جهان قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا