صادرات ۲.۶ میلیون دلاری نوشت افزار

اخبار بازار ایران – منا ابروفراخ، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، مصرف سالانه لوازم التحریر کشور در عمده لوازم (خودکار، مداد و مداد رنگی، ماژیک، مداد پاک کن، دفترچه مشق) ۱.۱ میلیارد عدد در کشور است که از این میزان ۹۰۰ میلیون عدد از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

به گفته وی با توجه به اینکه عمده میزان تقاضا برای نوشت افزار وابسته به فصل است و بیشترین تقاضا در بازه زمانی شهریور و مهر وجود دارد، واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی در شش ماه ابتدایی سال به‌صورت سه و دو شیفت با حداکثر توان مشغول به فعالیت هستند. در مجموع بالغ بر ۴۰ درصد ظرفیت موجود در حوزه تولید لوازم التحریر فعال است.

ابروفراخ با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: در برخی از اقلام تامین بخشی از نیاز بازار از جمله تراش، مواد اولیه تولید و غیره، از طریق واردات انجام می‌شود.

همچنین به گفته این مقام مسئول در سال ۱۴۰۱،   ۲.۶ میلیون دلار انواع نوشت افزار از جمله خودکار، ماژیک، مداد، مداد پاک‌کن، مداد تراش، دفترچه مشق دانش‌آموزی و غیره صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲.۲ میلیون دلار بوده   حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. البته با توجه به ظرفیت‌های اسمی، ظرفیت صادرات  سالانه بیش از هزار میلیون عدد انواع نوشت افزار وجود دارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا