شناسایی زمین‌خواران دولتی تشدید می‌شود

اخبار بازار ایران – بحث تخصیص زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه های است که در حال حاضر دستور کار قرار گرفته است و بخش  عمده ای از این اراضی  از طریق دستگاه های مختلف تامین می شود اما در حال حاضر یکی از مهم ترین اقداماتی که دولت در دستور کار خود قرار داده است و نقش موثری در کاهش زمین خواری در بسیاری از مناطق کشور دارد راه اندازی یگان حفاظت است.

در همین رابطه مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفته است :  متاسفانه بخش عمده ای از تعرض  اراضی در مناطق با کیفیت صورت می گیرد که با همکاری یگان حفاظت بخش عمده ای از این اراضی رفع تعرض شده است که خوشبختانه تا  شهریور ماه  ۲۷۲ مورد تعرض به اراضی دولتی صورت گرفت، که از این تعداد  ۲۷۰ مورد از این تعرض‌ها با تلاش   یگان‌ حفاظت استان‌های کشور به‌طور فوری رفع شده است. 

او می گوید:  مساحت این اراضی که ۹۶ هکتار بوده  در شهریور ماه امسال ۴۲ حکم قطعی توسط یگان حفاظت به نفع دولت اجرا شده، و در ماه گذشته ۳۷ هکتار زمین دولتی از این طریق به بیت‌المال بازگشته است. بیشترین آمار زمین خواری مربوط به  استان های فارس ، تهران و اردبیل بوده است که با همکاری یگان حفاظت آزاد سازی شده است .

او گفت: در راستای کاهش میزان زمین خواری درکشور و جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی و کاهش زمین خواری سامانه پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ راه اندازی شده  است. که افراد در صورت مشاهده تعرض به اراضی دولتی و ملی به این شماره گزارش دهند.

 تامین اراضی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین اهداف این طرح به شمار می رود و در صورتی که این اراضی آزاد سازی شده با کیفیت و دارای کاربری مسکونی باشند می توان از آنها برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا