خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام

اخبار بازار ایران – کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۷ هزار واحدی و درصد تغییرات منفی ۰.۸۲ درصدی در جایگاه ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی در جایگاه ۷۱۶ هزار و ۵۹۵ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز حجم معاملات مربوط به سهام و حق تقدم ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۳ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومانی ثبت شد. همچنین امروز سرانه خرید افراد حقیقی ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی حدود ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

او در ادامه گفت: امروز ۶۵۰ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام و حق تقدم‌ها خارج شد و تنها ۲۵ درصد بازار به عبارتی ۱۹۷ نماد در وضعیت مثبت قرار داشتند و مابقی شرایط منفی را تجربه کردند.

آسایش اظهار کرد: امروز بیشترین میزان خروج نقدینگی را صنعت بانک با خروج ۱۱۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بیشترین میزان ورود نقدینگی را هم صنعت ذغال سنگ شاهد بود. امروز نکات مطرح شده در خصوص خروج مواد ساختمانی مانند سیمان و فلزات از بورس کالا بر روند حرکتی بازار اثر گذار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا