مبادلات تجاری ایران و عراق به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید

اخبار بازار ایران – یحیی ال اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: کشور عراق با تصویب بودجه بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار برای سه سال متوالی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای صنعتی شدن در پیش گرفته است و این مهم ضمن ایجاد چالش‌های ورود رقبای جدید به عراق می‌تواند ظرفیت‌های تکرار نشدنی جهت تأمین محصولات و خدمات مورد نیاز عراق همچنین زمینه تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در عراق و صادرات از عراق به اتحادیه عرب و شمال آفریقا را برای شرکت‌های تولیدی و بازرگانی ایران فراهم آورد.

او گفت: این نشست می‌تواند راهکار‌های توسعه‌ای میان دو کشور را گسترش دهد. همچنین طی  ۱۵ سال آینده عراق بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در منطقه به شمار خواهد رفت و این کشور به دلایل مختلف برای ما در حوزه تجارت دارای مزیت‌های  نسبی مناسب خواهد بود. عراق امسال و سال ۱۴۰۳ قصد سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد دلاری دارد به طوری که  ۸۵ درصد نیاز زیرساخت این سرمایه‌گذاری‌ها باید از خارج وارد شود.

ال اسحاق این را هم گفت که «همچنین در دو سال آینده چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار فرصت کار وجود دارد و ما می‌توانیم ۳۰ درصد از این فرصت را برای خود کنیم.»

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق این افزود: بخش خصوصی می‌تواند مبادلات تجاری کشور با عراق را به ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا