قیمت روز تیرآهن در هفته سوم شهریور

ساختمان‌سازها تابستان را فصل ایده‌آلی برای پیشبرد اهداف خود و واگذاری سازه‌ها به مشتریان می‌دانند و از این رو، نیازمند مصالح ساختمانی بیشتری هستند. یکی از دلایل افزایش قیمت مصالح مانند تیرآهن در فصل تابستان، افزایش تقاضای مردم برای خرید است.

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم قیمت روز تیرآهن در هفته و روزهای نخست شهریور ماه 1402 به چه صورت است و احتمالا چه تغییراتی در آن اعمال می‌شود. تیرآهن یکی از اجزای مهم در ساختمان‌سازی است و بدون آن عملا قادر به انجام این کار نیستیم. پس با بررسی این مطلب و مطالب دیگر در مورد قیمت‌های روز این محصول، بهترین زمان برای خرید آن را بدانید تا صرفه‌جویی خوبی در بودجه خود داشته باشید.

چرا قیمت‌های روز را دنبال کنیم؟

کسب و کارهای زیادی وابسته به مصالح ساختمانی و فولادی مانند تیرآهن‌ها هستند و هر چند وقت یک بار باید خریدهایی از برندهای گوناگون داشته باشند. به این خاطر که آن‌ها باید خرج زیادی کنند، دانستن قیمت‌های لحظه‌ای برای بهترین زمان خرید اهمیت زیادی خواهد داشت؛ در غیر این صورت، آن کسب و کار ممکن است تا ورشکستگی هم پیش برود. از آن جایی که تیرآهن‌ها وزن بالایی دارند، نوساناتی قیمت تاثیر زیادی روی قیمت هر کدام از آن‌ها می‌گذارد.

دلیل دنبال کردن قیمت تیرآهن

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تیرآهن در هفته سوم شهریور

پیش‌بینی می‌شود هفته‌ نخست شهریور ماه برای دانستن قیمت تیرآهن فوق‌العاده مهم و آبستن حوادث زیادی باشد. شاید این قیمت در مقایسه با ماه‌های پیشین تا حدی افزایش داشته باشد، اما این افزایش آن قدری هم نباشد که خریداران را اذیت کند. با این حال، عواملی هستند که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

میزان تقاضای خریداران

طبیعی است در زمانی که خریدار کمی برای یک محصول وجود داشته باشد، کارخانه تولیدی مصالح ساختمانی باید قیمت محصولات خود را کاهش دهد تا میزان خرید دوباره زیاد شود. برعکس زمانی که تقاضا برای این مصالح مانند تیرآهن افزایش پیدا کند، نیاز به نیروی کار، ابزارآلات و مواد تشکیل دهنده بیشتری است و در نتیجه افزایش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود. برخی مواد تشکیل دهنده از خارج از کشور آورده می‌شوند و تحریم‌ها باعث می‌شود انتقال آن‌ها به ایران با دردسرها و هزینه‌هایی همراه باشد.

اهمیت میزان تقاضا در قیمت تیرآهن

برند سازنده تیرآهن

نیاز مردم به تیرآهن‌های بیشتر در سال‌های اخیر، سبب روی کار آمدن برندهای بیشتر شده است. هر کدام از برندها با توجه به قوانین و ویژگی‌هایی که دارند، تعرفه‌هایی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. توجه کنید قیمت باید تاثیر مستقیمی روی کیفیت محصول داشته باشد. متاسفانه برندهایی هستند که با وجود تعرفه بالا و سرسام آور تیرآهن‌هایشان، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و این در آینده دردسرساز خواهد بود.

برای مثال ذوب آهن اصفهان از جمله کارخانه‌هایی است که شاید قیمت تیرآهن‌ها و دیگر محصولات فولادی‌اش نسبت به بسیاری از برندهای دیگر بالاتر باشد، اما در عوض مزایای بی‌شماری در استفاده از آن‌ها وجود دارد؛ مزایایی مانند دوام بالا برای استفاده طولانی مدت که مشتریان را حسابی راضی کرده است.

ابعاد و ضخامت تیرآهن

یکی از رایج‌ترین عواملی که به صورت کاملا مستقیم اثر خود را روی قیمت تیرآهن می‌گذارد، ابعاد و ضخامت آن است. تیرآهن‌هایی با سایز بالا، نیروی کار ماهرتر و ابزارآلات پیشرفته‌تری می‌خواهند؛ جدا از این که برای آن‌ها باید مواد اولیه بیشتری را استفاده کرد. همین قضایا سبب افزایش قیمتشان به نسبت مدل‌های سبک‌تر می‌شود. معمولا افرادی که ساخت سازه‌های بزرگ را در نظر دارند، باید بودجه نسبتا زیادی را برای خرید تیرآهن‌های ضخیم کنار بگذارند.

وضعیت بورس داخلی و خارجی

بورس از مواردی است که تاثیر خود را مستقیما روی بعضی کسب و کارها مانند کارخانه‌های تولیدی محصولات فولادی می‌گذارد. دلیل آن هم، شرکت‌هایی است که سهام برخی از کارخانه‌ها را می‌خرند و اگر در کارشان ضرر و زیانی رخ دهد و شاهد بروز نوساناتی خواهیم بود. قیمت این محصولات نیز کم و زیاد می‌شود. با وجود این که تاثیر این موضوع به وضوح تاثیر دیگر موارد مانند نوسانات ارز نیست، اما در زمان خرید باید آن را هم مد نظر قرار داد.

بررسی وضعیت بورس در قیمت تیرآهن

هزینه حمل و نقل

راه‌هایی برای تهیه تیرآهن وجود دارد که برای نمونه باید به خرید از بازار، خرید از شرکت‌های واسطه یا خود کارخانه اشاره کرد. در هر صورت، نیاز به افرادی دارید که با خودروهای سنگین خود، بار مورد نیاز را تا مقصد دلخواه برایتان حمل کنند. بدیهی است هر چه این مسیر از محل کسب این افراد دورتر باشد، هزینه‌ بیشتری باید برای آن پرداخت شود. البته استثناهایی در این زمینه مانند خرید تیرآهن از آهن کیتا وجود دارد که با استفاده از آن، از مزایایی بهره خواهید برد.

نوسانات ارز

نوسانات ارزی مانند دلار مهم‌ترین نقش را در بالا و پایین شدن قیمت‌ آهن آلات مانند تیرآهن دارد. کاهش ارزش پول ایران به نسبت ارزهای دیگر سبب شده واردات برخی  مواد برای ساخت تیرآهن‌ها دشوارتر شود و برای آن هزینه بیشتری پرداخت گردد. علاوه‌بر آن، هزینه خود این مواد هم افزایش چشمگیری پیدا کرده و در نتیجه ساختمان‌سازی و حوزه‌های مرتبط با آهن‌آلات چالش‌هایی در مسیر خود دارند.

بررسی قیمت تیرآهن در آهن کیتا؛ چطور قیمت‌ها را رصد کنیم؟

در دنیای اینترنت، بررسی قیمت‌ها به سادگی امکان‌پذیر است و تعرفه تیرآهن را باید یکی از آن‌ها برشمرد. البته توجه کنید قیمت تیرآهن در هر منبعی ارزش بررسی ندارد؛ زیرا برخی از آن‌ها اطلاع دقیقی از قیمت‌های به روز، به خصوص در ابتدای شهریور ماه ندارند. آهن کیتا از جمله سایت‌هایی است که همواره توجه زیادی به قیمت لحظه تیرآهن دارد و اطلاعات در خصوص هر نوعی از مصالح ساختمانی در این سایت قابل مشاهده است.

تنها کافی است وارد این سایت شده و تعرفه و سایر جزئیات انواع تیرآهن‌ها از برندهای گوناگون را مشاهده کنید. از این جزئیات می‌توان نمودار قیمتی در روزها و ماه‌های اخیر را نام ببریم. ضمنا با کلیک روی نام هر یک از تیرآهن‌ها، اطلاعاتی در مورد سایز، تصاویر و آموزش‌های دیگر برایتان نمایان می‌شود تا از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: تحلیل بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا