ارز اتریوم چه نقشی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

همان طور که در مقاله “اثرگذاری اتریوم در کریپتوکارنسی” گفته شد، اتریوم یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال درون بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود و نقش پررنگی در این زمینه دارد. این ارز، بلاکچینی غیرمتمرکز دارد که شبکه‌ای همتا به همتا را ایجاد کرده و به شکلی ایمن کد برنامه را اجرا و تایید می‌کند. به همین علت بسیاری از تجار برای انجام کارهای متفاوت ازجمله قراردادهای هوشمند، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم نقش آن در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

مروری بر اتریوم

این ارز دیجیتال، شبکه‌ای در سراسر جهان دارد که همگی از مجموعه قوانینی واحد تحت عنوان پروتکل Etherium پیروی می‌کنند. عمل شبکه etherium نیز مانند پایه‌ای است که تمام سازمان‌ها، جوامع و دارایی‌های دیجیتال می‌توانند آن را ساخته و مورد استفاده قرار دهند.

شما این امکان را دارید که در هر زمان یا هرکجا یک حساب etherium را ایجاد کرده و بدون نیاز به مقامی مرکزی که بر قوانین حکم دهد یا سبب دسترسی محدود شود، فعالیت کنید.

بلاکچین غیرمتمرکز etherium با اجرا و تائید کد برنامه‌ها در شبکه همتا به همتا، عرضه قراردادهای هوشمند را به مردم انجام می‌دهد. این مورد امکاناتی را در اختیار افراد می‌گذارد تا معاملات خود را بدون حضور دلالان و مقامات مرکزی به سرانجام رسانند. سوابق تراکنش افراد به‌طور تغییرناپذیری در سراسر شبکه توزیع می‌شوند که قابل تایید و ایمن هستند. به طرفین معامله این اجازه داده می‌شود تا داده‌های تراکنش‌ها را به‌طور دقیق مشاهده کنند.

تراکنش‌ها توسط کاربری که طرف اول معامله به شمار می‌آید، ارسال شده و طرف دوم آن را دریافت می‌‎کند و همگی نیز از حساب etherium ایجاد می‌شوند.

Etherium به‌طور دقیق چه کاری را در بازار انجام می‌دهد؟

اتریوم

این ارز یکی از پرکاربردترین‌ها در دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌رود و امکانات گسترده‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهد. تمام مردم دنیا ممکن است در لحظه به خدمات مالی دسترسی نداشته باشند که ازجمله آن‌ها می‌توان به پس‌انداز اشاره کرد. تنها با اتصال به اینترنت می‌توانید به‌راحتی آن را خریدوفروش کرده یا پس‌انداز کنید.

هنگامی‌که با شبکه اتریوم تعامل برقرار شود، افراد به‌راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را به‌طور شخصی کنترل کنند و هیچ عامل یا شرکت دیگری بر آن کنترل نخواهد داشت.

خرید اتریوم این امکان را می‌دهد که با افراد دیگر از طریق این دارایی دیجیتال مبادله داشته باشید، یعنی می‌توانید به‌طور دیجیتالی توافق داشته و نیازی به واسطه نداشته باشید.

هیچ شرکت یا دولتی کنترلی روی etherium ندارد و این امکان وجود ندارد که کسی بتواند مانع استفاده از خدمات، پرداخت و دریافت آن شود.

غیرقابل تغییر بودن آن جزو امکاناتی است که تجار بهترین بهره را از طریق آن خواهند برد، به‌طوری‌که شبکه امنیت مفاد قرارداد را تضمین می‌کند. یعنی وجوه دو طرف معامله تنها زمانی تغییر می‌کند که آنچه بین دو طرف تعیین شده، ارائه شود.

پرداخته‌ای ارزان‌تر و سریع‌تر

استیبل کوین‌ها توانستند پای خود را به نظام مالی باز کنند و مبنای ارزش خود را بر دارایی‌های با ثبات‌تر بگذارند. این یعنی پشتوانه‌ای از ارزهای فیات مانند دلار برای خود دارند که می‌تواند ارزش آن‌ها را حفظ کند. با وقوع این اتفاق، سیستم جهانی ارزان و پایداری فراهم شد تا افراد دنیا بتوانند از آن به راحتی کمال استفاده را ببرند. اکثر استیبل کوین‌های فعلی موجود در بازار، روی شبکه اتریوم ساخته‌شده‌اند و قیمت اتریوم نیز به همین دلیل تقریبا در یک رنج می‌ماند.

اتریوم که نوعی استیبل کوین به شمار می‌رود، می‌تواند نقل‌وانتقال پول به خارج از کشور را به‌آسانی مهیا کند. تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا وجوه در بین کشورها و از سراسر دنیا جابه‌جا شوند. این در مقابل انجام نقل‌وانتقال‌ها از طریق بانک‌ها قرار دارد؛ زیرا از آن طریق ممکن است چند روز کاری یا چند هفته درگیر انتقال باشید.

برای انجام تراکنش‌های سنگین، هیچ گونه کارمزد اضافی دریافت نمی‌شود و محدودیتی نیز برای ارسال یا دریافت پول وجود ندارد. قیمت اتریوم نیز در برابر نوسانات درون بازار تغییرات هیجانی نمی‌کند و به کاربران امنیت مالی می‌دهد.

بهترین گزینه برای زمانی که کشورها دچار بحران می‌شوند

images 1692103083 64db71abbc84c

اگر از دسته افرادی هستید که چندین گزینه بانکی برای نقل ‌و انتقالات پول بدون حد و مرز با کشورهای دیگر را دارید، می‌توان گفت، فرد خوش شانسی هستید. بسیاری از مردم دنیا آزادی مالی، امنیت و ثبات را در خصوص پول کشورشان ندارند. همچنین برخی از کشورها دچار سرکوب‌های سیاسی و تحریم‌ها هستند و امکان نقل ‌و انتقالات بین‌المللی برای آ‌ن‌ها مهیا نیست.

بهترین راه‌حل برای این افراد، خرید اتریوم است و از آن طریق می‌توانند نقل ‌و انتقالات، پس‌انداز و … را انجام دهند. تبدیل اتریوم به تومان برای افراد ایرانی که درگیر تحریم‌های جهانی هستند، کار راحتی بوده و محدودیت‌ها را از سر راه آن‌ها برمی‌دارد.

توانمندسازی گیمرها

امروزه در سراسر دنیا گیمرها مشغول به کسب درآمد از طریق دریافت پاداش‌های بازی هستند که به‌طور آنلاین انجام می‌شوند. امروزه روش خرید وسایل، انتقال دارایی‌ها به سایر بازیکنان، دریافت پاداش و …. دچار تحول شده‌اند. در حالت سنتی، هیچ یک از مواردی که گفته شد، امکان وقوع با پول واقعی را نداشتند.

در گذشته این محدودیت‌ها سبب می‌شد تا بازیکنان از دارک وب کمک بگیرند و در معرض خطرهای امنیتی قرار می‌گرفتند. بازی‌های بلاکچین توانستند اقتصاد درون بازی را در بر گرفته و تمام موارد را به شیوه‌ای قابل‌اعتماد تغییر دهند.

بازیکنان با امکان معامله توکن‌های درون بازی مانند اتریوم، انگیزه گرفته و برای دریافت پاداش‌های واقعی تلاش بیشتری می‌کنند. دنیای گیمینگ امروزی با وجود etherium و دیگر ارزها دچار تحولات عظیمی ‌شده و بسیاری از کاربران آن را منبع درآمد می‌‎‎دانند.

کاربران ایرانی چگونه می‌توانند خرید اتریوم را انجام دهند؟

در این مقاله مروری بر اتریوم داشتیم و نقش آن در بازار کریپتوکارنسی را بررسی کردیم. دیدیم که این ارز چه نقش پررنگی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت تمام کاربران و تجار جهانی امروزه به آن اعتماد کرده‌اند. این ارز نوعی استیبل کوین به شمار می‌رود که ارزش آن تحت تأثیر نوسانات قرار نگرفته و پشتوانه مالی دارد. سرمایه‌گذاری و تجارت‌های بین‌المللی از طریق این ارز بسیار مطمئن و بدون محدودیت انجام می‌شود و پول افراد در ریسک قرار نمی‌گیرد. کاربران ایرانی نیز با وجود تحریم‌ها می‌توانند از وب‌سایت‌های معتبری مانند والکس برای خرید اتریوم یا تبدیل اتریوم به تومان استفاده کنند.

https://ethereum.org/en/what-is-ethereum/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا