سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان حقیقت دارد؟

برای دستیابی به این هدف میلگرد در بورس به وسیله کارگزارها با نرخی مناسب در اختیار خریداران واقعی قرار می‌گیرد. میلگرد در حوزه ساختمان و صنایع مختلف دارای کاربرد فراوانی است، بر همین اساس در شرایطی تهیه آن مستلزم تخصص و شناخت کافی می‌باشد تا محصولی باکیفیت و مورد نظر خریداری شود. در همین راستا مسوولان تلاش می‌کنند تا امکان خریدی مطمئن و به صرفه را برای تمامی اقشار جامعه مهیا کنند و در این مورد نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

01

دولت برای تعادل در بازار میلگرد، مسیرهای مختلفی را تاکنون ایجاد کرده که یکی از مهمترین آنها ارائه میلگرد با جواز ساختمان‌سازی می‌باشد که البته این روش به شدت مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. صنعت فولاد به ویژه میلگرد در تمام دنیا جزء صنایع اصلی و مادر محسوب می‌شود. در این میان انواع میلگرد نیز از مصالح اصلی در سازه‌ها به حساب می‌آید که موارد مصرف آن بسیار متنوع و گسترده است. با عنایت به این موارد در سال‌های اخیر قیمت این محصول به شکل فزاینده‌ای رشد داشته است، بر همین اساس دولت برای ثبات قیمت‌ها و بازار بسته‌هایی را به بازار ارائه کرده است که شامل فروش میلگرد با پروانه ساختمان با قیمتی مناسب است.

پروانه ساخت

برای شروع ساختمان‌سازی دریافت پروانه از نکات مهم و اصلی به حساب می‌آید که البته طبق قانون مصالح مورد نیاز نیز در آن درج می‌شود. در واقع پروانه ساختمان سندی است که مالک مطابق آن عملیات ساخت و ساز را انجام می‌دهد. معمولا در پروانه ساختمان مواردی مانند مالک‌ساختمان، متراژ‌ زیربنا، مشخصات‌طبقات، مصالح ساخت و ساز، کروکی، تجاری یا مسکونی، نام مهندس ناظر و در نهایت مدت زمان اعتبار پروانه اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط: جایگزین آهن در ساختمان سازی

02

مراحل دریافت پروانه ساخت

برای دریافت پروانه ساخت در اولین گام باید به شهرداری منطقه مراجعه کرد و تشکیل پرونده داد. برای چنین اقداماتی باید سند ملک، کارت‌شناسایی و رسید پرداخت عوارض همراه مالک یا وکیل او باشد. در مرحله بعد کارشناس شهرداری به منظور بازدید و ارزیابی ساختمان به محل مورد نظر مراجعه می‌کند و تمامی موارد را مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌دهد. مرحله سوم شامل ارسال نقشه ساختمان و مصالح ساخت طبق قوانین و مقررات به شهرداری است که در این خصوص تایید کارشناسان و انجام اصلاحات بسیار مهم است. به عقیده مهندسان اصلی‌ترین مرحله تایید نقشه ساختمان می‌باشد. در انتها مالک باید مدارک لازم( پرداخت عوارض، برگ سبزملک، نقشه‌ساختمان، تایید مبحث 6 و 19 ، تایید‌زلزله، تایید خاک و سایر موارد) را به متخصصان ساختمان‌سازی شهرداری ارائه کند. در این مرحله است که ناظر توسط شهرداری معرفی و قرارداد بسته می‌شود و بعد از تایید رییس اداره صدور پروانه ساختمان، معاون شهرسازی و معماری پروانه ساختمان صادر می‌شود.

مزایای خرید با پروانه ساختمان

تهیه میلگرد به وسیله پروانه ساختمان این اطمینان را حاصل می‌کند که پروژه با کمبود جدی روبرو نشود و در واقع باعث می‌شود که مصرف‌کننده خریدی بدون واسطه و مقرون به صرفه را انجام دهد. با این روند همچنین تقاضای کاذب در بازار نیز از بین می‌رود. پروانه ساختمان به مالک این امکان را می‌دهد تا خرید را با قیمت میلگرد امروز انجام دهد.

03

در پایان

به گفته فعالان بازار دریافت میلگرد از طریق پروانه ساختمان تا حدودی پیچیده و طولانی مدت است؛ در بسیاری از موارد مشاهده شده که میلگرد به صورت هفتگی از طرف کارخانه تولیدکننده عرضه نشده و در آخر قیمت نهایی میلگرد تهیه شده، تفاوت چندانی با بازار آزاد نداشته است. لذا توصیه می‌شود که برای جلوگیری از چنین مواردی، قیمت لحظه‌ای آهن و  میلگرد را به‌ صورت آنلاین و لحظه ای استعلام بگیرید. خوشبختانه سایت پیوان لیست قیمت انواع میلگرد و دیگر محصولات فولادی را به صورت لحظه ای و روزانه ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا