ارزش خرید میوه خشک داخلی نسبت به انواع وارداتی

ارزش خرید میوه خشک داخلی نسبت به انواع وارداتی

اگرچه در چند سال اخیر به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی کشور، واردات بسیاری از کالاها از جمله اکثر انواع میوه خشک ممنوع اعلان شده است، اما باز هم کالاهای قاچاق به مقدار زیادی وارد کشور شده و راه را برای فروش و استفاده کالاهای داخلی سد می‌کنند. واردات میوه خشک به داخل کشور نیز می‌تواند بازار محصولات داخلی را کساد کرده و آسیب زیادی را متوجه تولید‌کننده و حتی خریدار نماید. فارغ از اهمیت خرید محصولات داخلی در شرایط کنونی کشور، به دلایل زیادی ارزش خرید میوه خشک داخلی نسبت به انواع وارداتی بسیار بیشتر است. استفاده از میوه‌های خشک داخلی هم به نفع خریدار و هم به نفع مصرف کننده است.

ما در این‌جا دلایل ارزش خرید بیشتر میوه خشک داخلی نسبت به انواع وارداتی را بررسی می‌کنیم.

خرید میوه خشک داخلی

چرا میوه خشک داخلی با ارزش خرید بالاتری همراه است؟

از صفر تا صد فرایند تولید و فروش میوه خشک داخلی، در داخل کشور انجام می‌شود. همین مسئله بسیاری از ابهامات را در زمینه سلامت محصولات تولید‌شده و کیفیت آنها برطرف می‌کند. به‌طور کلی،  به دلایل زیر میوه‌های خشک داخلی ارزش خرید بیشتری نسبت به انواع وارداتی دارند.

تازگی بیشتر

میوه‌های خشک داخلی از تولید به مصرف هستند. آنها معمولا در مدت کوتاهی پس از چیده‌شدن به بازار عرضه شده و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. هزینه‌های انبارداری و تمایل تولیدکنندگان به فروش محصولات، مانع از باقی‌ماندن میوه‌های خشک داخلی در انبار می‌شود. در مقابل، انواع وارداتی پروسه دور و درازی را قبل از ورود به کشور طی می‌کنند. از آنجا که بیشتر این کالاها به شکل قاچاچ وارد می‌گردند، ممکن است مدت طولانی را در انبارها و گمرک بین کشورها در شرایط نامطلوب سپری کرده و تازگی خود را از دست داده باشند. 

کیفیت بالاتر

محصولات داخلی، مخصوصا انواع بسته‌بندی‌شده و یا شرکتی، دارای کیفیت تضمین‌شده هستند. از آنجا که تولید‌کنندگان این محصولات مشخص هستند، در صورت کیفیت نامطلوب امکان ثبت شکایت و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، کاهش فروش وجود دارد. به همین دلیل نیز تولیدکنندگان داخلی میوه خشک، مخصوصا فروشندگان معتبر مانند شرکت میوه خشک الماس، سعی دارند تا میوه‌های خود را با کیفیت برتر روانه بازار کنند تا در شرایط رقابتی موجود، مشتری‌های خود را ار دست ندهند.

این درحالی است که محصولات ناشناس خارجی، چیز زیادی برای از دست‌دادن ندارند. هیچ کس ضمانت کیفیت میوه‌های خشک‌شده وارداتی قاچاق را انجام نمی‌دهد. 

قیمت مناسب‌تر

محصولات وارداتی با قیمت روز دلار وارد می‌شوند، بنابراین، هزینه خرید آنها به مراتب بالاتر است. این درحالی است که میوه خشک داخلی از میوه‌های کاشته‌شده در داخل کشور تولید می‌شود و هزینه بسیار کمتری دارد. برای کاهش بیشتر هزینه‌ها، حتی می‌توانید در خانه و با کمترین امکانات، میوه خشک تولید کنید. مقاله «چگونه در خانه میوه خشک درست کنیم؟» به شما می آموزد که چطور با کمترین هزینه، میوه ‌ها را خشک کنید. 

امکان تجدید خرید با کیفیت یکسان

اگر قصد خرید کلی میوه خشک را دارید، تهیه محصول از تولید‌کنندگان داخلی به شما این امکان را می‌دهد که بارها خرید خود را با کیفیت یکسانی تکرار کرده و مشتریان خود را راضی نگه ‌دارید. درحالی‌که امکان خرید مکرر حجم‌های زیاد میوه وارداتی، با کیفیت یکسان امکان پذیر نیست. 

فواید اقتصادی خرید میوه خشک داخلی

علاوه بر ارزش خرید بالاتر، خرید میوه خشک داخلی فواید زیادی را برای بهبود اقتصاد کشور و معیشت مردم به دنبال دارد. برخی از این فواید به شرح زیر هستند.

کارآفرینی

تولید و فروش میوه خشک و تجهیرات وابسته، مانند دستگاه میوه‌خشک‌کن صنعتی، اسلایسر میوه، دستگاه پوست گیر و وان‌های شستشو تا حد زیادی به فروش محصولات وابسته است. افراد بسیاری در هر کدام از مراحل تولید میوه خشک و تجهیزات مرتبط با آن در حال کار هستند که در صورت کاهش تقاضای بازار، کسب و کار آنها با خطر مواجه می‌شود. بنابراین، خرید میوه خشک داخلی، راهی مطمئن برای کارآفرینی و پایداری شغل محسوب می‌گردد. 

باقی‌ماندن ارز در داخل کشور

سالانه ارز زیادی برای ورود محصولات قاچاق کم کیفیت از کشور خارج می‌شود. این ارز خارج‌شده جز ضرر و زیان چیزی را برای کشور به همراه ندارد. خرید میوه خشک داخلی و عدم صرف هزینه برای خرید انواع وارداتی، به تدریج سبب کاهش واردات این محصولات شده و ارز را در داخل کشور نگه می‌دارد.

میوه خشک داخلی

توسعه صادرات

صادرات کالا یکی از چشم انداز‌های صنعت تولید میوه خشک است که در صورت رونق این صنعت محقق می‌گردد. با توسعه صنعت داخلی تولید میوه خشک، بازرگانان بسیاری می‌توانند میوه مازاد بر نیاز بازار را به خارج از کشور صادر کرده و سودآوری زیادی را برای اقتصاد کشور به وجود بیاورند. 

میوه خشک الماس یکی از تولید کنندگان داخلی میوه خشک با کیفیت است که می‌تواند نیازهای شما را به شکل جزئی و کلی برآورده کند. برای خرید آنلاین میوه خشک با هزینه ارسال رایگان، از سایت میوه خشک الماس بازدید کنید.

منبع: www.diamondfruit.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا