روش های مطمئن مهاجرت کانادا برای کل خانواده

کانادا برای بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، یک مقصد مهاجرتی ایده‌ال است. بر اساس آمارهای موجود تا سال 2021 نزدیک به 400 هزار نفر مهاجر ایرانی‌تبار در این کشور اقامت دارند. بالا بودن کیفیت زندگی، امنیت بالا، پیشرفت اقتصادی، گسترش بازار کار و وجود فرصت‌های شغلی، برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و مناظر دیدنی، امکان تحصیل با پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی، رایگان بودن خدمات پزشکی، امکان سرمایه‌گذاری در امن‌ترین بستر و … عواملی هستند که در افزایش آمار مهاجرت کانادا نقش بسزایی دارند. برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا، روش‌های مختلف و متنوعی وجود دارد.

افرادی که قصد مهاجرت خانوادگی به این کشور را دارند، ابتدا باید روش‌های مختلف مهاجرت و دریافت اقامت کانادا را مورد بررسی قرار دهند تا در نهایت از بین آن‌ها یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مطمئن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت کانادا بپردازیم.‌

 روش های مطمئن برای مهاجرت خانوادگی به کانادا


برای مهاجرت کانادا از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد و از بین آن‌ها پرطرفدارترین روش‌ها کدام‌اند؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا روش‌های گوناگونی وجود دارد. خانواده‌های ایرانی با توجه به شرایط تحصیل، کار و زندگی خود از بین روش‌های موجود مناسب‌ترین روش را انتخاب می‌کنند. مشاوره با یک وکیل باتجربه و قابل اعتماد به انتخاب بهترین روش مهاجرت کانادا، انجام امور مهاجرتی و دریافت اقامت دائم کانادا کمک زیادی می‌کند.

روش‌های مهاجرت به کانادا عبارت‌اند از: مهاجرت از طریق تولد فرزند، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق خود اشتغالی، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ والدین، مهاجرت با ویزای کارآفرینی، مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق برنامه استارت آپ. از بین روش‌های نام‌برده مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق برنامه استارت آپ طرفداران بیشتری دارند. در ادامه مقاله راجع به هر یک از این دو روش به صورت کامل و جامع توضیح خواهیم داد.

 روش مهاجرت از طریق ویزای کاری کانادا

آشنایی با روش مهاجرت کاری به کانادا

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت کانادا در بین ایرانیان مهاجرت کاری به کاناداست. با دریافت ویزای کار کانادا می‌توان در این کشور به کار و زندگی ادامه داد. هدف دولت کانادا از صدور ویزای کاری به مهاجران تامین کردن نیروی کار مورد نیاز این کشور است. بنا به اعلام دولت کانادا، این کشور در سال 2023 آماده استقبال از 421 هزار نیروی کار خارجی است. در حال حاضر بیش از 18.5 میلیون نفر نیروی کار در این کشور مشغول به کار هستند که 26 درصد از این تعداد نیروی کار به مهاجران خارجی اختصاص دارد. مهم نیست در کدام شغل تخصص، مهارت و تجربه دارید؛ زیرا این کشور نیاز گسترده‌ای به نیروی کار دارد و پیدا کردن کاری که در آن تخصص دارید، بسیار راحت است. پررونق‌ترین مشاغل در بازار کار کانادا عبارت‌اند از: پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، پرستاری، مهندسی برق، برق‌کاری صنعتی، حسابداری، تکنسین شبکه کامپیوتری، برنامه‌نویسی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، کارمند دفتری، دستیار حقوقی، نماینده خدمات مشتریان، دستیاری امور اداری، مونتاژ کاری، مکانیکی و … .

برای مهاجرت کاری به کانادا داشتن 18 سال سن، مدرک تحصیلی دیپلم، سابقه کاری و مدرک زبان آیلتس ضروری است. خانواده‌های متقاضی مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای کاری از روش‌هایی مانند برنامه مهاجرت استانی، برنامه مهاجرت فدرال، برنامه اسکیل ورکر کانادا، برنامه اسکیل ترید کانادا، ویزای کار پس از تحصیل، دعوت‌نامه جاب آفر یا کارفرما، ویزای خود اشتغالی و برنامه درون شرکتی استفاده می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کانادا از طریق کار در این کشور

  • ترجمه مدارک شناسایی کل اعضای خانواده شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت
  • ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی
  • ترجمه سند ازدواج
  • مدارک تحصیلی معادل‌سازی شده معتبر و حداقل دیپلم
  • مدرک زبان
  • سوابق کاری
  • مدرک مهارت‌های تخصصی و شرکت در دوره‌های آموزشی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • مدرک عدم سوءسابقه
  • مدارک پزشکی برای اطمینان از سلامت روحی و جسمی
  • رسید هزینه‌های پرداختی مربوط به سفارت کانادا
  • ارائه دعوت‌نامه کارفرما یا جاب آفر
 معرفی روش مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ


آشنایی با روش مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

یکی دیگر از روش‌های مطمئن و جدید مهاجرت کانادا که در بین ایرانیان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ است. افراد متقاضی مهاجرت کانادا از طریق برنامه استارت آپ باید از یک بیزینس پلن یا طرح تجاری استفاده کنند. اداره مهاجرت دولت کانادا، این روش را از سال 2014 تا ساعت 2017 به صورت آزمایشی ارائه داد و پس از کسب موفقیت تصمیم گرفت آن را به عنوان یکی از روش‌های دائمی دریافت اقامت کشور کانادا معرفی کند. مهاجرت کانادا از طریق برنامه استارت آپ به دلیل عدم نیاز به دانش بالا در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسوی، امکان اجرای گروهی برای پنج خانواده متقاضی مهاجرت کانادا، امکان دریافت اجازه کار برای همسر، اقامت کل اعضای خانواده، امکان سکونت در شهرهای مختلف کانادا و رایگان بودن تحصیل فرزندان برای خانواده‌های ایرانی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. افراد در این روش با ارائه یک طرح استارت آپی خلاقانه با امکان رقابت با استارت آپ‌های جهانی و دریافت نامه حمایت از یک سرمایه‌گذار کانادایی می‌توانند برای شهروندان کانادایی ایجاد شغل کنند.

به طور کلی مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا عبارت‌اند از: ایجاد یک کسب و کار یا بیزنس استارت آپی خلاقانه، واجد شرایط و قابل رقابت در عرصه‌های بین‌المللی، دریافت نامه حمایت از یک سرمایه‌گذار کانادایی یا یک شرکت خصوصی تاییدشده توسط اداره مهاجرت کانادا، دریافت مدرک مناسب زبان انگلیسی یا زبان فرانسه و آماده کردن پول نقد به اندازه کافی برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز برای اقامت یک ساله کل خانواده.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

  • ترجمه مدارک شناسایی کل اعضای خانواده شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • ترجمه سند ازدواج
  • نامه حمایت و تعهد شرکت‌های کانادایی
  • رزومه کاری
  • معرفی‌نامه بانکی
  • مدارک زبان
  • مدارک پزشکی
  • مدرک عدم سوءسابقه
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی

جمع‌بندی

در این مقاله درباره دو مورد از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرت کانادا برای کل خانواده، یعنی روش مهاجرت کاری و روش مهاجرت از طریق استارت آپ توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌هایی لازم می‌توانید به سایت یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر مراجعه کرده و با مشاوران موسسه تماس بگیرید. موسسه‌های مهاجرتی معتبر به ارائه خدمات مهاجرت و ویزا، روند مهاجرت به کشور کانادا را برای متقاضیان تسهیل می‌کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا