برخلاف شاخص کل بورس بیش از ۲۰۰ نماد مثبت بودند

اخبار بازار ایران – خانم رباب وفایی گفت: بعد از مدت‌ها اولین کندل منفی در شاخص کل را شاهد بودیم و رنج‌های منفی اواسط بازار شروع کننده موج هیجانی فروش بود. فروش‌هایی که در برخی قیمت‌ها نسبت به پایانی سهم بیش از حد عجولانه و بدون حساب بنظر می‌رسید.

او در ادامه می گوید: در اکثر سهام، منفی‌ها و صف فروش‌ها خریدار خوبی داشت و در اواخر بازار اکثرا متعادل رو به بالا شد، هرچند سرانه فروش اکثرا از سرانه خرید بزرگتر بود، اما می‌توان امروز را روز درو کردن منفی سهام دانست. خالص ارزش معاملات امروز ۱۸,۰۱۶ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۲۳.۴ افزایش داشت و ثبت بیشترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون صورت گرفت.

به گفته وفایی، انتظار می‌رود بعد از وقفه‌ای کوتاه شاهد ادامه‌ی روند صعودی بازار خواهیم بود، فاکتور مهم حفظ،ارزش بالای معاملات در روز‌های پیش رو است . مطابق اعلام وزارت صنعت و براساس مصوبه شورای رقابت قیمت انواع خودرو‌های داخلی روز گذشته اعلام شده است که برهمین اساس شرکت ایران خودرو و سایپا لیست جدید خودرو‌های خود را منتشر کرد. امروز  تعداد نماد‌های مثبت ۲۷۰، تعداد نماد‌های منفی ۴۸۳  نماد بوده است و شاخص کل با کاهش بیش از  ۲۲ واحدی به سطح دو میلیون و ۱۹۰ هزار رسید.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا