خرید سیلیکات سدیم برای مصارف صنعتی

سیلیکات سدیم بخشی جدایی ناپذیر از مواد معدنی مختلف، خاک و فلدسپات است. فرمول شیمیایی آن Na2SiO3 بوده و دارای انواع مختلفی اعم از متاسیلیکات سدیم (Sodium Metasilicate) می باشد. در شرایط آزمایشگاهی، شیشه مایع برای اولین بار توسط پروفسور آلمانی کانی شناسی و شیمی­دان  Nepomuk von Fuchs در سال 1818 بدست آمد.

خرید سیلیکات سدیم

خرید سیلیکات سدیم برای مصارف صنعتی

خواص شیمیایی و فیزیکی شیشه مایع

سیلیکات سدیم پودری سفید رنگ، بی مزه و بی بو است. شیشه مایع در آب سرد حل می شود و محلول کلوئیدی غلیظی را تشکیل می دهد. محلول های آبی سیلیکات سدیم واکنش قلیایی قوی دارند. با تبخیر مایع از محلول سیلیکات سدیم، یک جامد آمورف به دست می آید. همچنین یک جاذب آبدوست، سیلیکاژل، از محلول فوق اشباع شیشه مایع حاصل می شود. محلول غلیظ آبی سیلیکات سدیم این خاصیت را دارد که وقتی تا سیصد درجه حرارت داده شد، به حجم هشت برابر برسد.

تولید سیلیکات سدیم

در شرکت های تولید کننده، شیشه مایع در نتیجه واکنش شیمیایی هیدروکسید سدیم با دی اکسید سیلیکون، که در دمای 1000 درجه سانتیگراد رخ می دهد، به دست می آید. روش های دیگر برای به دست آوردن شیشه مایع عبارتند از تبلور مذاب از شیشه ها یا رسوب از فاز گاز و محلول های حاوی سیلیکات سدیم.

خرید سیلیکات سدیم یا شیشه مایع توسط صنایع مختلف

خرید سیلیکات سدیم توسط بسیاری از صنایع انجام می شود. برخی از کاربردهای صنعتی این ماده عبارتند از:

  • به عنوان امولسیفایر E550 در ساخت محصولات فله مانند شکر دانه ریز، مخلوط شیر خشک، محصولات نیمه آماده برای تهیه خمیر و … ؛
  • به عنوان یک افزودنی به صابون، پودرهای لباسشویی، سایر مواد شوینده برای کاهش افزایش حجم و کف کردن؛
  • به عنوان بخشی از پودرهای پزشکی؛
  • در لوازم آرایشی پودری همچون سایه چشم و رژگونه خشک؛
  • در صنعت متالورژی برای بریکت کردن تراشه های فلزی و براده ها؛
  • در جوشکاری برای پوشش های الکترود؛
  • در صنعت فلزکاری برای سخت شدن و برش الکتریکی فلزات؛
  • در صنعت صابون، به عنوان افزودنی در فرمولاسیون صابون ها و پودرهای لباسشویی، برای ساخت خمیر ها و پودرهای شوینده؛
  • در صنعت تولید کاغذ برای تولید سطح مختلف مقوا و کاغذ؛
  • در صنعت لاستیک برای به دست آوردن دوده سفید و اهداف دیگر.

خرید سیلیکات سدیم همچنین در صنعت تولید رنگ و لاک نیز انجام می شود. علاوه بر این، سیمان، بتن و بسیاری از مخلوط‌های ساختمانی از شیشه مایع ساخته می‌شوند.

خرید سیلیکات سدیم

خرید سیلیکات سدیم یا شیشه مایع توسط صنایع مختلف

خرید سیلیکات سدیم با بهترین برند در کشور

خرید سیلیکات سدیم با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب را می توانید از مجموعه ما، صنایع سیلیکات ایران، انجام دهید. برند صنایع سیلیکات ایران برندی شناخته شده است که تمامی محصولات آن به صورت اورجینال و با کیفیت بالا ارائه می شوند. جهت مشاهده محصولات، ثبت سفارش خرید و ارتباط با ما می توانید به وب سایت صنایع سیلیکات ایران به آدرس https://iransilicate.com/ مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا